Humle-extract fra ebay

BrewBoy

Norbrygg-medlem
Tenkte å prøve denne i en pliny the younger som bitterhumle. Her var lite info på boksen, så blir litt bingo. Kostet en neve (13) dollar, fri frakt, 2oz.
145227731298350414983.jpg
 
... forutsetter at men skjønner hva det betyr...
grensk for meg, men google vet det sikkert... ;-)
 
Det står vel det du trenger å vite: 31% isomerisert alfasyre.
Jo, det er så, men ikke hvilken humle det er, men det er forsåvidt ikke veldig viktig ved bruk som bitterhumle. Jeg er og litt usikker på hvilken mengde jeg skal bruke for å f.eks. erstatte 50gr 15% pellets, bir det da rett med 25gr extract? Skal google litt.
 
Jo, det er så, men ikke hvilken humle det er, men det er forsåvidt ikke veldig viktig ved bruk som bitterhumle. Jeg er og litt usikker på hvilken mengde jeg skal bruke for å f.eks. erstatte 50gr 15% pellets, bir det da rett med 25gr extract? Skal google litt.

Dette er ikke et ekstrakt for å gi aroma. Det er et rent bitterekstrakt, og det er ikke vanlig å angi hvilke humle det er utvunnet fra.

Dataark for et tilsvarende produkt:
http://0101.nccdn.net/1_5/1d3/050/2be/PD-ISO-30-8-5-14.pdf

Tilsvarende produkt solgt hos MoreBeer:
http://www.morebeer.com/products/isohop-bitterness-extract-1-oz.html
 
Takker, fant forsåvidt mye lesestoff om ekstrakt, bl.a. den du lenker til fra morebeer. Brukte 30 gr av denne ekstrakten som bitterhumle i en Pliny the younger istedetfor pellets. Mulig jeg bruker noe aroma-ekstrakt (cascade) som en del av tørrhumling.
 
Trenger man kortere koketid ved bruk av slik extrakt?
Virker ikke som den er tiltenkt å erstatte pellets ved koking, begge linkene gustavf refererer til sier at de kan brukes til å justere bitterhet etter koking/gjæring.
 
Trenger man kortere koketid ved bruk av slik extrakt?
Virker ikke som den er tiltenkt å erstatte pellets ved koking, begge linkene gustavf refererer til sier at de kan brukes til å justere bitterhet etter koking/gjæring.
Du trenger ikke å koke for isomeriseringen av alfasyrene sin skyld, dette er ferdige greier.
 
Tilbake
Topp