Flaskekonkurransen NM 2016

Jeg leser på norbrygg.no følgende: "Det skal kun sendes inn 2 flasker i innledende runder." da lurer jeg på en ting. Betyr dette at når innledende runder er over må man sende to flasker til dersom man går videre? Kan man velge å sende fire flasker med en gang? Sable dyr porto på ølflasker og det har ingenting å si om du sender en eller fire flasker på portoen.
 
2 flasker til innledende runder er for å lette logistikken. Jeg tror det bare blir mer komplisert dersom noen sender inn 2 og noen sender inn 4 :)
 
Jeg leser på norbrygg.no følgende: "Det skal kun sendes inn 2 flasker i innledende runder." da lurer jeg på en ting. Betyr dette at når innledende runder er over må man sende to flasker til dersom man går videre? Kan man velge å sende fire flasker med en gang? Sable dyr porto på ølflasker og det har ingenting å si om du sender en eller fire flasker på portoen.
Så dyrt er det no ikkje då. Postpakke er vel ca 160 og brevpakke er vel ca 130

Sent fra min SM-A300FU via Tapatalk
 
Jeg leser på norbrygg.no følgende: "Det skal kun sendes inn 2 flasker i innledende runder." da lurer jeg på en ting. Betyr dette at når innledende runder er over må man sende to flasker til dersom man går videre? Kan man velge å sende fire flasker med en gang? Sable dyr porto på ølflasker og det har ingenting å si om du sender en eller fire flasker på portoen.
Hvis jeg ikke tar helt feil blir det mulig å levere på Bryggselv.
 
Jeg leser på norbrygg.no følgende: "Det skal kun sendes inn 2 flasker i innledende runder." da lurer jeg på en ting. Betyr dette at når innledende runder er over må man sende to flasker til dersom man går videre?
Det stemmer. IKKE send inn fire flasker med en gang da finalebedømmingen vil finne sted et annet sted enn bedømming av innledene runder. Vi har gjort denne endringen både for å slippe å få inn alt for mye øl og for å lette logistikken. I tillegg vil brorparten av innsenderne slippe å sende inn like mye øl som før, spesielt nå som vi har åpnet for 0,5 l flasker.
 
Så dyrt er det no ikkje då. Postpakke er vel ca 160 og brevpakke er vel ca 130

Sent fra min SM-A300FU via Tapatalk
Spørs hvordan du ser på det. Blir en del til sammen når det skal sendes til flere steder. Forhåpentligvis også to ganger.
 
Det stemmer. IKKE send inn fire flasker med en gang da finalebedømmingen vil finne sted et annet sted enn bedømming av innledene runder. Vi har gjort denne endringen både for å slippe å få inn alt for mye øl og for å lette logistikken. I tillegg vil brorparten av innsenderne slippe å sende inn like mye øl som før, spesielt nå som vi har åpnet for 0,5 l flasker.
Takk for fin oppklaring.
 
  • Like
Reaksjoner: Owe
De som må sende inn flere flasker er altså de som kommer til finalen i «Årets hjemmebrygger». Det vil si at du allerede er kvalifisert til en diplom det står norgesmester på, tilhørende gavekort og invitasjon til premieutdeling. Jeg tror ikke de 160 kronene ekstra vil oppleves som noe problem for de 8 personene det gjelder.
 
De som må sende inn flere flasker er altså de som kommer til finalen i «Årets hjemmebrygger». Det vil si at du allerede er kvalifisert til en diplom det står norgesmester på, tilhørende gavekort og invitasjon til premieutdeling. Jeg tror ikke de 160 kronene ekstra vil oppleves som noe problem for de 8 personene det gjelder.
Igjen en fin oppklaring. Jeg misforstod og trodde dette handlet om de første rundene i hver klasse.
 
For de som lurer, og det ser ut som det er noen i det minste, er den foreløpige oversikten over hvor de ulike øltypene skal bedømmes som følger:
Bergen: D (lys ale)
Bodø: B (mørk lager)
Grenland: F (porter/stout)
Grimstad: E (mørk ale)
Oslo: G (imperial), H (belgisk), I (spesial/hvete)
Stavanger: C (IPA)
Trondheim: A (lys lager)

Merk at det kan komme forandringer from mot påmeldingen åpner. Øl må selvfølgelig ikke sendes inn før det er påmeldt!
 
Hvis jeg ikke tar helt feil blir det mulig å levere på Bryggselv.
Jeg synes et slikt tilbud er noe alle bryggebutikkene bør tilby. De lever tross alt av hjemmebryggerne. Det trenger ikke være gratis. De kan gjerne få dekket omkostningene. Det blir garantert billligere en 160 kroner.
Kan Bryggselv bekrefte dette og si hvilke av butikkene deres som vil motta øl for videreforsendelse?
 
Bryggeland kommer i hvertfall til å samle inn flasker for videresending. Fristen for å levere blir noen dager/uke før ordinær innleveringsfrist slik at ølet rekker å komme frem til dømmested tidsnok. Det blir ulike frister i hver butikk av samme grunn. Mer info kommer senere, men bor du i nærheten av en bryggeland-butikk, så ikke kjøp bleier og pappeske.
 
Du leser 2015-reglene. Nye regler for antall flasker og flasketyper i år.

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk
Nei, jeg leser 2016-reglene. I følge de nye reglene er det tillatt med Bjørnunger og 0.5-flasker. Men hvorfor ikke andre typer 0.33 når man først åpner for nye flasketyper?
 
Bryggeland kommer i hvertfall til å samle inn flasker for videresending. Fristen for å levere blir noen dager/uke før ordinær innleveringsfrist slik at ølet rekker å komme frem til dømmested tidsnok. Det blir ulike frister i hver butikk av samme grunn. Mer info kommer senere, men bor du i nærheten av en bryggeland-butikk, så ikke kjøp bleier og pappeske.
Finnes det noen info fra bryggeland om dette nå med eksakte frister?
 
Tilbake
Topp