Tappekraner tilknytta kjøkkenkjøleskap

Eg kjem til å bygge nytt hus ila det neste året og har ein fuktig drøm om å få til 2-4 tappekraner på kjøkkenet. Ser for meg eit integrert kjøleskap som er stort nok til å ha 2-4 19L Corneliusfat i basen (må ha plass til mat også...) og (relativt diskret) utførsel av slanger gjennom sida på kjøleskapet til tappekraner som er lekkert plassert over kjøkkenbenken. Litt meir avansert løsning enn ein rein kegerator med tappekraner montert på kjøleskapet altså.

Er dette praktisk gjennomførbart? Blir det et helvete med boring gjennom veggen på eit flunkande nytt integrert kjøleskap? Tenker å få dei som monterer kjøkkenet til å ta seg av dette...

Er dette økonomisk gjennomførbart? :) Tar gjerne imot lenker til liknande prosjekt på forumet, eg fann berre ikkje noko når eg søkte.
 
Burde gå bra det. Kort avstand mellom kjøleskapet og kranene er greiest, sånn at du har minst mulig varmt øl i slangene. Det er vanskelig å få info fra kjøleskapsprodusentene om hvor det går rør og ledninger. Men det er mulig å få til, og kjøleskapsveggen vil ikke være synlig, så det er mulig å gjøre forsiktige prøveboringer. Kan vel glemme garantien.

Dryppbrett må du også ha. Hvis det er kort vei til vann og avløp, er dryppbrett med avløp hendig, og glasspyler ekstra kult (men helt unødvendig siden du sikkert har vask med kran). Finnes for innfelling.

Hvis du har råd til å bygge huset, er nok dette økonomisk gjennomførbart. :)
 
Jeg ville heller prøvd å få plass til et benkekjøleskap dedikert til øl, hvis dette er husets eneste kjøleskap. Det blir ganske lite plass igjen selv med et 2m høyt skap. Det beste er stelle fatene over grønnsaksskuffen, slik at du kommer over kompressoren, og da har du 65-70cm til fat og koblinger der, + kanskje 10cm til for å gjøre det litt mindre klønete å bytte fat. Jeg har det slik i mitt 2m høye ølskap, og da er det kun 75cm igjen til vanlige hyller øverst.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Tilbake
Topp