Modifiseringer av Speidel. Hva har du gjort?

Jeg har brukt Roflex 3x0,75mm2 til pumper og 2x1,5mm2 til elementer. Hirschmann- og Binderkoblingene kjøpte jeg hos Elfa. Panelet er skrudd fast til et vinkeljern festet til en trekloss som passer akkurat inn i håndtaket på Speidelen.
 
Sist redigert:
Hvilke plugger og kontakter brukte du?, spesifikt?, Eller har noen listet opp hva som er de riktge noe sted?, Elfa har endel forskjellige Hirschmann etc..
 
Snedig løsning. Er det et T stykke du har på ventilen, så enten sirkulasjon eller tapping? Hva med humlen, følger ikke den med over i gjæringsfatet?

Sent fra min F8331 via Tapatalk
 
Det var kanskje det el koblings bildet ditt viste! Jeg bare forstod det ikke.
Jeg har en ny type Speidel og kunne tenke meg denne hacken, men er ikke keen på å åpne den nye el-boksen. Er det noe i veien for at begge pumpene surrer å går? En kjører den vel ikke tørr.
 
Det var kanskje det el koblings bildet ditt viste! Jeg bare forstod det ikke.
Jeg har en ny type Speidel og kunne tenke meg denne hacken, men er ikke keen på å åpne den nye el-boksen. Er det noe i veien for at begge pumpene surrer å går? En kjører den vel ikke tørr.

Det er helt unødvendig å gjøre en modifisering av panelet: Napp ut kontakten på baksiden ved utpumping, så modifiseringen løst. Evt. kan du kjøpe en hun- og hankontakt med ledning mellom panel og pumpe med en bryter.
 
Nappe ut kontaktene på den nye kontrolleren mens man holder på med brygging synes jeg virker som et lite gjennomførbart forslag.
Men, man kan uten tvile sette en bryter i mellom der som gjør dette veldig enkelt.
 
Espen sin løsning synes jeg var rimelig elegant. Jeg skal skru opp den nye kontrolleren i kveld, så da får med sjå korleis den ser ut på innsiden.
Tipper den ikke er spesielt mye mer avansert enn den gamle. Vet de bruker Triac og ikke SSR nå, utover det så får det ikke vært så mye hokus pokus inni der.
 
Espen sin løsning synes jeg var rimelig elegant. Jeg skal skru opp den nye kontrolleren i kveld, så da får med sjå korleis den ser ut på innsiden.
Tipper den ikke er spesielt mye mer avansert enn den gamle. Vet de bruker Triac og ikke SSR nå, utover det så får det ikke vært så mye hokus pokus inni der.

Ta gjerne bilder av hva du finner og hvordan du løser det, likt E.Brekke her, det settes i vertfall stor pris på av undertegnede!

Redigert på grunn av dobbeltsitat..
 
Tilbake
Topp