Øl fra butikk/vinmonopol med feil

Amber Friday
Trondheim mikrobryggeri
Best før 19 07 18
Batch 150033
Kraftig overkarbonert.

Har også hatt en dårlig erfaring med denne. Smakte heller syrlig, virket overkarbonert og var rett og slett ikke god. Sendte mail til de med batch nummer og alt, skulle få en "fersk flaske" for bryderiet. Har enda å se noe til flaska, sendte mail for en mnd eller to siden.
 
  • Like
Reaksjoner: Mc.
Gavekort på Vinmonopolet må da kunne være en enkel løsning.
Erstatte de ødelagte varene samt å legge til litt ekstra for "tort og svie" er helt vanlig i reklamasjonssaker. Også for i ettertid å opprettholde sit gode navn og rykte og at kunden fortsatt skal være fornøyd med produsenten og kjøpe produktene på nytt uten å være redd for å sitte med svarteper om problemet på nytt skulle oppstå.
 
Øl man kjøper på polet bør man bare gå tilbake med. Tror at polet vil sette pris på å få vite at de sitter på en dårlig batch. Enkeltflasker bør bare erstattes med en ny. Husk å ta med den dårlige flasken som "bevis". Ting man kjøper på butikk, tja - vet ikke? Ser for meg ta den diskusjonen med på min lokale rema-butikk....
 
New Du får gavekort på Rema også.
Om du sier det. Jeg snakker om hva som praktiseres i dag når man får dårlige flasker og ikke hva de burde gjøre. Note: Vi må passe på at denne tråden ikke sklir ut. Det var neppe dette den skulle brukes til.
 
Liker denne tråden jeg. Eller, jeg liker hvis folk faktisk går tilbake og klager. Survival of the fittest. Klager ingen så blir det mer øl som er brygget med unøyaktighet å finne i hyllene.
 
Øl man kjøper på polet bør man bare gå tilbake med. Tror at polet vil sette pris på å få vite at de sitter på en dårlig batch. Enkeltflasker bør bare erstattes med en ny. Husk å ta med den dårlige flasken som "bevis".
Søsteren min jobbet på Polet i sin tid, og dette var også hennes instruks (riktignok for vin, for dette var en del år siden). Men da hun ville klage på en flaske vin kjøpt på Bømlo, der vi har feriehus, hadde ikke de ansatte på Polet der opplevd noe slikt før. Såvidt jeg husker, gikk det likevel bra til slutt.
 
For noen uker siden drakk jeg Færder Mikrobryggeri sin Pale Ale (Butikk) og syntes den hadde ekstremt mye bitterhet, og ikke var noe god. Så for et par uker siden drakk jeg Færder sin juleøl (Pol), og den var heller ikke noe god. Den ble drukket i forb med en juleøl-test vi hadde blant venner, og alle var enige om at den smakte veldig rart.

Jeg føler jeg ikke kan nok om øl til å påstå at det nødvendigvis var noe feil med produksjonen, men er det andre som har drukket Færder sine øl og oppfattet dem som veldig "annerledes"?
 
For noen uker siden drakk jeg Færder Mikrobryggeri sin Pale Ale (Butikk) og syntes den hadde ekstremt mye bitterhet, og ikke var noe god. Så for et par uker siden drakk jeg Færder sin juleøl (Pol), og den var heller ikke noe god. Den ble drukket i forb med en juleøl-test vi hadde blant venner, og alle var enige om at den smakte veldig rart.

Jeg føler jeg ikke kan nok om øl til å påstå at det nødvendigvis var noe feil med produksjonen, men er det andre som har drukket Færder sine øl og oppfattet dem som veldig "annerledes"?
Har prøvd ett fra dem, som var skvip. Såpass at jeg ikke gir dem en ny sjanse.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Nissen er tydeligvis sliten etter julen, for denne var HELT uten kullsyre. Ikke snev av lyd når den ble åpnet
d50b870a58cb2454b5b24ca8525da969.jpg

Navn på ølet: Nissefar
Produsent: Haand
Batch: 1006
Best før: 29.09.2019
Din feilvurdering: ingen kullsyre
 
Juletre
Grim & Gryt
#0035
Best før: 22.09.2018
Kraftig overkarbonert /vulkan
b85aa18a94ecf2c46a04da49b98277bd.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Juletre
Grim & Gryt
#0035
Best før: 22.09.2018
Kraftig overkarbonert /vulkan
b85aa18a94ecf2c46a04da49b98277bd.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk

Drakk denne igår. Var godt karbonert men men når me helte opp med forsiktighet kom heile flaska i glasset.

( MB bryggesjefen på id.NB har fått seg 40% stilling på G&G )




Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Drakk denne igår. Var godt karbonert men men når me helte opp med forsiktighet kom heile flaska i glasset.

( MB bryggesjefen på id.NB har fått seg 40% stilling på G&G )




Sent from my iPhone using Tapatalk

Hadde stått i kjøleskapet to dager men var vulkan, men smaken var utmerket [emoji6]
Den forrige flaske var ikke noe galt med [emoji16]



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Juletre
Grim & Gryt
#0035
Best før: 22.09.2018
Kraftig overkarbonert /vulkan
b85aa18a94ecf2c46a04da49b98277bd.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg må spørre av nysgjerrighet. Var den kjølt godt nok ned? Det bildet viser mye luft i skummet, og ikke at det har vært mye co2 i ølet.
 
Jeg må spørre av nysgjerrighet. Var den kjølt godt nok ned? Det bildet viser mye luft i skummet, og ikke at det har vært mye co2 i ølet.

Stått til kjøl i to dager så var vel 4-5 grader ish. Ble litt mye hippsing med sjekkinga for kompisen mi prøve å redde brettspillet på bordet [emoji6] kan være for at glasset var varmt? Eller?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Stått til kjøl i to dager så var vel 4-5 grader ish. Ble litt mye hippsing med sjekkinga for kompisen mi prøve å redde brettspillet på bordet [emoji6] kan være for at glasset var varmt? Eller?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg ser iallefall mye luft i det glasset, men det spørs hvor lenge etter du skjenket, at du tok bildet? Co2-karbonering skal (i følge meg) gi tettere skum.

Håper at han fikk reddet spillet til et annet bord ikke ulikt dette:

 
Tilbake
Topp