Publikums Favoritt 2017, 21 Januar

Vi gleder oss sykt mye til i morgen!
Utslåtten Hobbybryggeri har i år for andre gang tatt den lange turen i fra Figgjo utenfor Sandnes og Stavanger. Vi stiller med en klassisk tjekkisk pilsner og en blond med basilikum og oregano! Velkommen til vår stand.
 
Har aldri reist hjem med øl på fat fra PF, og har ikke planer om å gjøre det i år heller ;)
Ikke noe poeng i det, men det er det ikke i å bidra med mange liter til utslagsbøtta heller. Pleier selv å be om liten smaksprøve (for å ha håp om å komme gjennom alle og fremdeles være i stand til å rigge ned etter showet), og en del fyller likevel glasset.
 
Men hvis man bare har med et 19 litersfat kan man som meg i fjor gå tom nesten en time for avstemmingen er over...
 
Ser at det anbefales å servere i underkant av en desiliters smaksprøver. Med 107 øl blir det ca 10 liter pr gjest, og de fleste er vel ikke i lettkategorien. Mitt tips er å servere mindre smaksprøver og heller gi påfyll til dem som vil ha mer. Tror det blir helt ut mindre dyrebart øl på den måten.

Blir vel nærmere par liter pr pers?
107x (minimum) 19l / ca 1000? = 2


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Jeg har endret både navn på ett brygg, og lagt til en gjest.... Når er det for sent å endre?
 
Jeg har endret både navn på ett brygg, og lagt til en gjest.... Når er det for sent å endre?
Aldri for sent å melde på gode venner. Vi har blitt litt digitale vi også. Han som sitter med med ideen om å gjøre norge til en ølnasjon. Sorry, han som sitter på registeringa skal ha live oppdatert liste
 
Et lite dilemma... vi går som vanlig for Nordmarka som tema på standen vår. Hvordan stiller man seg til en frekk sideløper av en hagle liggende på bordet egentlig? Skal være pynt og er litt sentralt for temaet vårt.
Det er et dilemma vaktene kommer til å svare på. Du risikerer å måtte fjerne det, uansett hvor harmløst våpenet er, hvis vaktene vurderer det slik at det kan skape en situasjon.
 
SISTE NYTT!
Hallen er åpen fra klokken 14:00 til 16:00 på søndag for de som vil hente stæsj. Alle er uansett ansvarlig for å kaste sitt eget søppel i container på utsiden. Søppelsekker gjøres tilgjengelig.
Stæsj som ikke blir hentet og som anses av verdi for arrangør tilfaller sistnevnte, så lenge ingen reiser krav innen rimelig tid (les: corny kegs er bare å la stå)
 
On the road again!

621894b529605357b7e75887237ce044.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Irriterer meg at jeg ikke fikk vært der i år! Har heldigvis en kamerat der med lik smak som meg. Har fått oppskriften på en imperial stout han fant ekstremt god. Sånn sett imponert over at han har fått med seg over halvparten av ølene :)
 
Hvilke øl og stands vant i går egentlig?
Fikk med meg at det var noe fra To tørste mænd som gikk av med seieren, men fikk ikke med meg alt som ble sagt ...
2017-01-21 18.07.12.jpg
 
Regner med det blir publisert en komplett resultatliste etter hvert? Selv måtte jeg bedrive nedrigging i den andre hallen når det var annonsering av vinnerne, og en annen stand hadde full konsert på anlegget sitt så det var umulig å høre hvem som vant.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Det var et flott arrangement! Hatten av for alle som stiller opp og deler ut øl gratis. Det nye stemmesystemet fungerte bra, men en pussig feil var at du inne på hvert enkelt øl skulle gi overordnet karakter + karakter for kreativitet, men når du hadde hele øloversikten oppe var sistnevnte endret til "typeriktighet".
 
Tilbake
Topp