Brulosophy podcast!

Vi spilte av anonymiserte utgaver av én episode av Brülosophy podcast og to episoder av en annen bryggerelatert podcast til 21 personer. For å oppnå statistisk signifikans, måtte 12 deltakere være i stand til å identifiser den alternative podcasten, noe bare 3 deltakere klarte. Det er derfor statistisk bevist at podcasten fra Brülosophy ikke gjør noen forskjell.
 
Vi spilte av anonymiserte utgaver av én episode av Brülosophy podcast og to episoder av en annen bryggerelatert podcast til 21 personer. For å oppnå statistisk signifikans, måtte 12 deltakere være i stand til å identifiser den alternative podcasten, noe bare 3 deltakere klarte. Det er derfor statistisk bevist at podcasten fra Brülosophy ikke gjør noen forskjell.
Dette er svært smal humor. Jeg lo fordi jeg skjønte vitsen.
 
Du mener, forholdsvis seriøs bryggerelatert innhold første 25 min, så 25 min der det gradvis går over til fnising og uklar tale?
Tja, eller mesteparten ganske seriøst før 2 minutter med en meningsløs konklusjon. Men det hender faktisk at hva de nå tester gjør en forskjell. Får noen ganger følelsen av at testgruppen heller skulle vært beskrevet som "experienced beer drinkers with varying intoxication level". Men for all del, leser jo innleggene hver uke, og det er mye interessant der.
 
Enda et? Klarer ikke å komme gjennom de jeg har fra før, som er:
Vestkast
Overgjæret
Beervana
Good Beer Hunting
The Beerists
Belgian Smaak
Master Brewers Podcast
Under My Host
The Beer Temple Roundtable
Fementation Nation
Basic Brewing Radio
All About Beer
Sour Rangers
Sour Hour
Jamil Show
The Session

Kansellert:
Dr. Homebrew
Experimental Brewing
Four Brewers
 
H
Enda et? Klarer ikke å komme gjennom de jeg har fra før, som er:
Vestkast
Overgjæret
Beervana
Good Beer Hunting
The Beerists
Belgian Smaak
Master Brewers Podcast
Under My Host
The Beer Temple Roundtable
Fementation Nation
Basic Brewing Radio
All About Beer
Sour Rangers
Sour Hour
Jamil Show
The Session

Kansellert:
Dr. Homebrew
Experimental Brewing
Four Brewers
Hører du ikke på Beersmith?!
 
Har ikke visst om de der.

Av alle disse, er Good Beer hunting favoritten, voksne og smarte folk med varierte tema, nummer to er Beerists, helt motsatt, smaking med ekstremt barnslig humor, av en vennegjeng i Austin, Texas. Sour hour er også
 
Du setter ikke av nok tid til bryggerelaterte oppgaver. Ta deg sammen, mann :)
Har nesten en time hver vei til jobb, så får tid til en del. Men det er noen som ikke blir oppdaterte så ofte, og noen episoder sletter jeg hvis de virker litt kjipe. Basic Brewing Radio er ofte litt for basic.

Ellers er Joe Rogan Experience, Waking Up med Sam Harris og Guardian Football Weekly også bra.
 
Hørt noe på Brew Strong med Jamil og Palmer, men MYE reklame i form av reklame pauser og Jamil snakker om alle de som sponser showet + all fjortis humoren om voksenfilmer++ Ble for mye surr og for lite snakk om brygging. Akkurat lastet ned BeerSmith i dag tidlig, så blir en episode på vei hjem.
 
Hørt noe på Brew Strong med Jamil og Palmer, men MYE reklame i form av reklame pauser og Jamil snakker om alle de som sponser showet + all fjortis humoren om voksenfilmer++ Ble for mye surr og for lite snakk om brygging. Akkurat lastet ned BeerSmith i dag tidlig, så blir en episode på vei hjem.

Enig. Om det skulle bli sagt noe fornuftig innimellom, så er det likevel ikke verdt den lidelsen det er å høre på alt våset. Totalt lavmål.
 
Jeg har hørt en episode av Brew strong, det blir ikke flere. Maken til useriøs podcast. På en time klarer de å svare på 2-3 spørsmål fra en lytter samtidig som de gjør narr av vedkommende.

På slutten snøvler de så mye at det er vanskelig å forstå hva de sier.

Nei, gamle helter er ikke som de en gang var.
 
Hørt noe på Brew Strong med Jamil og Palmer, men MYE reklame i form av reklame pauser og Jamil snakker om alle de som sponser showet + all fjortis humoren om voksenfilmer++ Ble for mye surr og for lite snakk om brygging. Akkurat lastet ned BeerSmith i dag tidlig, så blir en episode på vei hjem.
Akkurat som The Session på Brewing Network. De prater MYE piss de. Men veldig morsomt da!
 
Brew Strong har i overkant mange og lange reklamepauser, så der blir det ofte litt lite bang for the bucks. Når det gjelder The Session synes jeg det er helt grei fordeling pisspreik og bryggepreik - det er liksom en del av konseptet. Har jo vært sånn siden 2006, mer eller mindre...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Tror faktisk jeg heller ville hørt på P2 enn en Brulosopfy podcast. Har hørt gjennom en del er Brewingnetwork greier nå, og Beersmith og har skjønt at det bare er å skippe de episodene hvor han er med.
Masse tester hvor konklusjonen er at han egentlig ikke vet. Vokalt så fremstår mer som en valp enn noe som i det hele tatt kan minne om en leader of the pack.


1.jpg
 
Sist redigert:
Tror faktisk jeg heller ville hørt på P2 enn en Brulosopfy podcast. Har hørt gjennom en del er Brewingnetwork greier nå, og Beersmith og har skjønt at det bare er å skippe de episodene hvor han er med.
Masse tester hvor konklusjonen er at han egentlig ikke vet. Vokalt så fremstår mer som en valp enn noe som i det hele tatt kan minne om en leader of the pack.


Vis vedlegget 29846
Enig, selv om han tar et forbehold mot å konkludere vidt basert på eksperimentene, er det akkurat det folk gjør, når et tema diskuteres, linker noen til brulosophy, og da er det liksom ferdig snakket.

Det siste eksperimentet sammenligner med og uten grums fra kokekjelen, uten å vise det det faglitteraturen sier, nemlig at fettsyrene fra grumset kan redusere holdbarheten, men at en positiv effekt er at grumset kan gi sunnere gjæring. Så viser eksperimentet at gjæringen er sunnere på den varianten med grums, men ikke stor nok forskjelle til å skille seg ut i test. Og det mens det er helt ferskt. Man får altså bekreftet de positive sidene, men ikke de negative. Folk får gjøre hva de vil, men jeg kommer til å fortsette med å prøve å holde grumset unna gjæringskar, og bruke gjærnæring.

Og generelt antyder disse eksperimentene at ingenting betyr noe, mitt inntrykk er at summen av en haug med ting som gjøres i seriøse bryggerier betyr noe, selv om den enkelte faktor ikke slår ut i en test.
 
Tilbake
Topp