CraftbeerPi / Styrings-software for Raspberry Pi

Over 10A? på 12V?
Strømforsyningen jeg har brukt på en prototype av kortet som kommer er 4A. Det var anbefalt, kanskje opp mot 5A.
Men alt som trekker mye strøm er jo bedre å styre med GPIO -> Rele.
Hei.
Ville bare informere om at dette chield'et fra Craftbeerpi ikke nødvendigvis løser alt Chiefen ønsker seg [emoji4][emoji4][emoji482]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Ok, så da kjøper jeg den rassberryen jeg linka til samt skjerm (tror jeg trenger minimum 7" , gammel må vite....) og venter på det ferdige shildet. Eller er det noe som er bedre jeg burde gå for? om jeg sparer ett par hundre kroner er ikke så viktig, men vill ikke ha mer skuffe fyll. har plenti allerede.
Skal jo ha SSR og rele på alt av pumper og element, så tror ikke amperen er noe problem Pumpene mine er 220v
Har 8 releer som ble tilovers etter ett styringskap alla elecktric brewery som jeg valgte bort releer og gikk for kontaktorer. Har forsåvidt kontaktorer til overs og, men de trenger jo 220 volt for å slå inn.
Kommer nok en masse idiodtiske spørsmål fra meg når jeg får rasperry og kort. Men er rimelig blank på sånn linux... ikke brukt siden jeg hadde parabol på veggen og ikke var så intresert i å betale for å se tv, ikke så intresert i å betale nå heller men ser ut for att jeg ikke har noe valg.
 
Hei Thomas.
Jeg kjører CBP ver. 2.1, og mine PID settings mener jeg er default. Vel og merke har jeg temp føler på utgangen av
herms coil, som sitter i en 3L beholder med 3,5kW element.
Vis vedlegget 28979

Jeg har sensoren(e) sittende på utløpet av HLT.

Siden jeg kjører reguleringen på 70L vann og en 15m coil så tipper jeg at de settingene funker perfekt hos meg pga delay. For når jeg får rett temp ut i bunnen så tar det ett par-tre mins før jeg måler rett temp midt i også.

Hovedrproblemet mitt med standard-settings var at det tok en evighet å øke mellom stegene.
 
Søkte litt rundt i påvente av att Alibaba røverene skal få ut fingen og sende meg noe godis (har venta i 55 dager på noen kontaktorer nå, sjukt treg til å sende den gjengen der)
Er det noe sånt som dette mitt oppsett burde se ut på en 60L netthandelen koker?

Synest det var forståelig forklart i det minste
 
La oss si man skal modde en alt i ett bryggemaskin ala Netthandelen til å styre temp på skikkelig vis samt en pumpe til sirkulasjon. Vi snakker fattigmanns Grainfather, ver 1.0 :). 1 kjele oppsett.
Kan man ikke bare bruke 2 stk "WiFi Socket" (WiFi stikk kontakt) - en til varmeelementer og en til pumpe? Temperaturføler på "vanlig måte" direkte på Raspberry Pi'en.
Jeg tenker på noe ala dette (har ikke gjort research på hvilke som er kompatible) : http://www.lightinthebox.com/no/wif...e_p5176027.html?category_id=20350&prm=1.2.1.1
 
Hvem PID logikk bruker dere på craftbeerpi? Ser det er en som heter PID autotune. Hvor lenge skal denne gå? sier den ifra når den er ferdig tunet?
 
Hvem PID logikk bruker dere på craftbeerpi? Ser det er en som heter PID autotune. Hvor lenge skal denne gå? sier den ifra når den er ferdig tunet?

Har bare prøvd 1 gang, men ser ut til at auto slår seg av, og da er den ferdig. Da må man finne filen under craftbeerpi mappa, og så legge dei verdiene inn på p, i, og d manuelt. Der er 4-5 forskjellige verdier, og jeg vet ikke hvem av de som er best.
 
Har bare prøvd 1 gang, men ser ut til at auto slår seg av, og da er den ferdig. Da må man finne filen under craftbeerpi mappa, og så legge dei verdiene inn på p, i, og d manuelt. Der er 4-5 forskjellige verdier, og jeg vet ikke hvem av de som er best.

Ok. Jeg finner liksom ingen bruksanvisning noen steder?
 
Hallo.

Er relativ ny i denne verden, men holder på å bygge styring med Raspberry pi og Craftbeerpi.

Skal i første omgang brukes til styring av gjæringsskap, men på sikt kommer jeg sikkert til å bygge om styringen på netthandel kjelen min også.

Det jeg lurer på er hvorfor alle vil bruke ssr rele i stede for ferdig relebrett (http://www.ebay.com/itm/5V-2-Channe...680751?hash=item4d47c69e2f:g:vQEAAOSw3ydVjdJl) laget til Pi.
Har prøvd å søkt og lest, men finner ikke ut hvorfor det ene er bedre en det andre.
 
Fordi når du kjører PID styring på kjelen din, vil du slå på og av reelet veldig hyppig, kanskje snakk om at varmelelementet er på bare noen millisekunder før d slår seg av igjen. D vil si at du får ekstremt mange sykluser på reelet ditt iløpet av bare noen timer. Mekaniske reeler tåler ikke dette å vil etterhvert bli ødelagte. Du kan bruke mekaniske reeler på pumper og ventilasjonsvifte. Dette switcher du ikke like ofte.
 
Fordi når du kjører PID styring på kjelen din, vil du slå på og av reelet veldig hyppig, kanskje snakk om at varmelelementet er på bare noen millisekunder før d slår seg av igjen. D vil si at du får ekstremt mange sykluser på reelet ditt iløpet av bare noen timer. Mekaniske reeler tåler ikke dette å vil etterhvert bli ødelagte. Du kan bruke mekaniske reeler på pumper og ventilasjonsvifte. Dette switcher du ikke like ofte.

Ok, men gjelder dette også på Fermentation på Craftbeerpi?
 
Nei ikke i like stor grad. Det kommer nok til å funke visst du bare skal bruke d til fermentering. Men så kommer dagen du vil bruke d på bryggeren, da må du nesten ha SSR. Men bygg systemet slik du har lyst/tenkt. Når du har lært å bruke systemet, fått d til å funke, kan man med letthet bygge d om senere.
 
Holder på med oppsettet til 3 kjøleskap nå, men har litt utfordringer med oppsettet.. er det noen som kan gi meg litt innspill?
Tenker da påoppsettet for cooler og Heater sin offset min/max
Slik er mitt oppsett:
Cooler offset Max: -1
Cooler offset min: 1
Heater offset Max: 1
Heater offset min: -1
 
Hei

Da fikk jeg testet nytt oppsett med vann denne gangen med nybygget Craftbeerpi 3 boks og det ser faktisk ut som alt virker som planlagt.
Denne gangen ble det testet med 20L vann og vil nok kjøre en test med full kjele også før verdifullt øl skal lages
 
Hei
Er i ferd med å sette opp CPI på 95L HERMS 3 kjelers oppsett. 2 spørsmål.
Har bestillt et 8x5VDC Relekort, tenkt til å styre 2x 230V pumper og gjæringsskap( kjøling og varme)
Hvor lange kan sesorkablene være? kan man evt skjøte disse?
For å kjøre CPI/Rasbian eksternt. Er det bare å koble til med ssh/browser:5000 på ekstern IP? hvilke porter må evt NATès
 
Tilbake
Topp