Kjørte i går en test, for å simulere en bryggedag, med CraftbeerPi 2.1.
Dvs, at jeg benyttet kjeler og pumper, med de volumer jeg ville brukt for en 50L batch, helt frem til
kok. Selve koke prosessen vil jeg kjøre manuelt med Kyotto regulator, i allefall til software kommer med
mulighet for PWM.
Jeg har en HLT på 50L med 3,5kW element, bruker en BB60 til meskekjele og har en ekstern Herms beholder på ca 3 L
, også med ett 3,5 kW element montert.
Tok en tilfeldig oppskrift:
43L Strike Water, set temp 71° (66°, da jeg ikke hadde malt i meske kjelen) HLT i Overshoot Logic
Pumpet over til meske kjele og satte igang resirk pumpe igjennom Herms, som er satt til 64,4° PID Logic.
Samtidig fylte jeg igjen HLT for å forberede for 24 L skyllevann 71°.
Jeg må si at dette gikk over all forventning.
Kjørte hele prosessen via min Ipad, som jeg tok med rundt i huset mens jeg holdt på.
Ut temp fra Herms coil lå spot on 64,3 - 64,42° i hele mesketiden, satt til 60 min.
Skyllevann stoppet fint ved +/- 0.5° fra set temp, og var klart i god tid før jeg skulle skylle.
Når det gjelder sw stabilitet, hadde jeg ingen problemer,.......før jeg også logget på med min IPhone, da mistet jeg
tidsangivelser som vises i "steps", men ingen andre problemer under testen.
Jeg lot software gå en stund etterpå, ett par timer tenker jeg, og da opplevde også jeg det samme som FrankD. Jeg mistet kontakten med sw.
Har lest på noen forum, og det er endel som har problemer med at tilkoblede skjermer, HDMI, går i dvale.
For meg , som kjører "headless" , er det vel heller den trådløse modulen som går i power save tenker jeg.
Skal se om jeg kan få det bekreftet med en test, senere.
Men som sagt,....for meg så ser dette lovende ut, og vil bli benyttet ved neste brygge dag
Likevel, er jeg glad jeg la opp til muligheten for Auto/Manuell ved å benytte både en SSR og en SSVR.