Det er noen snodige kurveformer du får. Er det spenningen over lyspæra som vises? Jeg har gjort samme målinger med Fluke Scopemeter 123. Kurvene er da sinusformet. Hva slags skop er du bruker?
Da har jeg gjort en viktig observasjon. Jeg har konsekvent brukt 40A ssr. De koster lite ekstra, og jeg vil gjerne har litt ekstra å gå på. Nå fikk jeg et 25A og det starter greit på 2,4V. Fra 2,3 til 2,4 gir det ca 100V. Over 2,4 er det full blås.
40A trenger over 5V for å gi full effekt.
Oppdaterte bloggen med dette.
https://daastoel.wordpress.com/2016/09/16/ssr-og-releer/
Sent from my iPad using Tapatalk
Hantek 6022bl. Et usb koblet til pc. Har just fått det og har ikke åpnet manualen enda. Kjørte auto og endte opp med dette bildet.Det er noen snodige kurveformer du får. Er det spenningen over lyspæra som vises? Jeg har gjort samme målinger med Fluke Scopemeter 123. Kurvene er da sinusformet. Hva slags skop er du bruker?
FrankD mener nok AC spenning før den går inn i SSR, altså "rett fra veggen". Og spenning etter SSR (ved varmeelementet)Måling inn og ut. Mener du styrestrømmen som inn? Det er en dc spenning? Skulle ha kommet opp på skopet som en rett strek.
De nederste vinduene er spenningen ut til pæra? Tror du må sjekke innstillingene dine til skopet.
Hei FrankD.
Da er jeg kommet til testing. Sliter med PID parametre. Noen som har fått dette til?
Min overskyter ganske mye.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Spenningen rett fra veggen ser nok ikke ut som på det skopbildet.FrankD mener nok AC spenning før den går inn i SSR, altså "rett fra veggen". Og spenning etter SSR (ved varmeelementet)
Jo, når man stiller skopet feil og kobler jord på den andre fasen.Vis vedlegget 27448 Vis vedlegget 27449
Spenningen rett fra veggen ser nok ikke ut som på det bildet.
Hei FrankD.
Har ikke blitt ferdig med varmeveksler, men kjørte en test i min HLT. 50L kjele som jeg fylte med 30 liter vann. Kjører resirk med pumpe kontinuerlig.
Set temp 67grader. Fikk overshoot på 0,67 grader før den roet seg fint ned. Alt med default PID verdier.
Hei.Hvor måler du tempen da TomA?
Jeg har testet med 5 liter vann og Overshoot Logic. Da gikk den så klart langt over (pga lite vann). Men når den sank ned igjen, så holdt den seg veldig stabilt. +/- 0.2 grader ca.
Hei FrankD.Det ser ut som du kjører bare på en føler?
Jeg har 5.
I bunnen av BB30. Inn og ut, samt vannet i HERMS. Og skyllevannet.
Temp inn og vannet i HERMS er kun målinger for å loggføre tempen.
Når jeg kjørte bare BB30 var verdiene innenfor. Når alt var i gang ble det i hytt og pine.
Nå installerte jeg versjon 2.2 og vil prøve dette. Jeg leste at PID i programmet er et standard Python script. Det er ikke sikkert at man kan kjøre flere input på dette.
Tenkte å prøve med PID på herms kolba, og vanlig termostat på de andre.
Det ser ut som du kjører bare på en føler?
Jeg har 5.
I bunnen av BB30. Inn og ut, samt vannet i HERMS. Og skyllevannet.
Temp inn og vannet i HERMS er kun målinger for å loggføre tempen.
Når jeg kjørte bare BB30 var verdiene innenfor. Når alt var i gang ble det i hytt og pine.
Nå installerte jeg versjon 2.2 og vil prøve dette. Jeg leste at PID i programmet er et standard Python script. Det er ikke sikkert at man kan kjøre flere input på dette.
Tenkte å prøve med PID på herms kolba, og vanlig termostat på de andre.
Vises greit på en epletelefon.