Bryggaren sin skriftetråd - tilgje meg for eg har synda!

Fader, tilgje mine synder. I dag skylte eg med kaldt vatn berre for å spare 10-15 minuttar. Og kva får eg igjen? Jau, det doble i skjærselden. Uee!
 
Tilgi meg, samvittighet, for jeg har syndet mot mine egne prinsipper. Forleden dag laga jeg en øl med amerikansk humle. Og om noen dager skal jeg tørrhumle selvsamme. Måtte den smake leskende når jeg brenner i den evige ild.
 
Fader, tilgje mine synder. I dag skylte eg med kaldt vatn berre for å spare 10-15 minuttar. Og kva får eg igjen? Jau, det doble i skjærselden. Uee!

Jeg har i flere tilfeller skylt med kaldt vann, bare fordi jeg enten ikke hadde nok eller var treg med å koke opp skyllevann (glemsk som faen). Fått utallige bøter av bryggepolitiet, men jeg ser aldri ut til å lære ...
 
Tilgi meg, for jeg synder når jeg brygger. Jeg har faktisk valgt å ikke bry meg om at vørteren er KLAR etter mesking. WÆÆÆAAU!!!
 
Følger neste alltid ikke oppskriften. Under brygginga blir eg i tvil, og jeg tenker "hvoffor skal jeg gjøre slik som de andre"?? jeg må tilstå at mange ganger føler jeg en sterk trang til å slenge oppi "litt ekstra" så som tjaa, litt meladonin malt skader vel ikke?? også har jeg igjen en neve spesial B, ja,ja, går i dunken det å, og gjær, enda værre: oppskriften sier : Safale 05, så ser jeg i kjøleskapet, og jammen ligger det et glass med gjærslurry her, var det trappistgjær det var? Har glømt å merke. Ja ja, pytt pytt, slenger oppi, så får jeg vaska glasset, og litt av safal'en også. Må jeg levere inn medlemskortet??
 
Følger neste alltid ikke oppskriften. Under brygginga blir eg i tvil, og jeg tenker "hvoffor skal jeg gjøre slik som de andre"?? jeg må tilstå at mange ganger føler jeg en sterk trang til å slenge oppi "litt ekstra" så som tjaa, litt meladonin malt skader vel ikke?? også har jeg igjen en neve spesial B, ja,ja, går i dunken det å, og gjær, enda værre: oppskriften sier : Safale 05, så ser jeg i kjøleskapet, og jammen ligger det et glass med gjærslurry her, var det trappistgjær det var? Har glømt å merke. Ja ja, pytt pytt, slenger oppi, så får jeg vaska glasset, og litt av safal'en også. Må jeg levere inn medlemskortet??

Wow - at du tør. Jeg døper herverd ditt neste øl: "Noe sjit jeg heiv sammen sist helg"
 
brygget lettøl og effektiviteten ble høyere enn planlagt. etter stormgjæringen var ferdig og det var på tide med tørrhumle hete jeg likså greit i noen liter vann uten å koke det. først.
 
Kjære bryggefader. Tilgje mitt jordslege sinn. Med tungt hjarta må eg krype til krossen og vedgå at eg ved fleire høve berre har flytta litt på termomeretet når det synar uriktig mesketemperatur. Akk, sjå forbi mitt samvitslause sinn!!!
 
Kjære bryggefader. Tilgje mitt jordslege sinn. Med tungt hjarta må eg krype til krossen og vedgå at eg ved fleire høve berre har flytta litt på termomeretet når det synar uriktig mesketemperatur. Akk, sjå forbi mitt samvitslause sinn!!!
Det der e vel ikke en synd? Bryggefaderen sjøl (her kalt Gahr) har jo uttalt at man flytter rundt op termometeret til man finner temperaturen man skal ha [emoji854]
 
Sjå i nåde til ein stakkar. Meir enn ein gong har eg blanda kokande vatn med springvatn for oppattvæte av turka gjær. Eg veit at skjærsilden er heit, men ølet har vorte smakeleg lell.
 
Tilbake
Topp