• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

CO2-kartet - Oversikt stasjoner for fylling av C02

Nope, dette avklarte jeg med AGA for ett par år tilbake.
Næringsmiddelgodkjent CO2 skal ha merking på flaskene slik at de kan spores. Slik at fabrikken hvor CO2'en er produsert kan tilbakekalle flasker, og kundene kan sjekke produksjonsdato etc. ved eventuelle feil. Det er ikke noe vasking eller noe slikt det er snakk om, nei. CO2 er CO2.

Jeg hadde en samtale med AGA (eller de andre) for en tid siden. Snakket med han som er kundeansvarlig for mange bryggerier vi alle har hørt om. Næringsmiddelgodkjent co2 er filtrert og renset. Den er altså mer konsentrert. Det som blir filtrert vekk er de andre gassene du finner i lufta. Forskjellen utgjorde sånn ca null komma null ett eller annet. En annen greie at de flaskene som ikke er påstemplet næringsmiddelgodkjenning vet de ikke hva kan ha vært brukt til. Hvis noen har brukt en regulator med olje på seg, eller slange med olje eller whatever, og tanken går helt om, så får man liketrykk og oljen kan renne tilbake i tanken.

Jeg har selv aldri brukt næringsmiddelgodkjent co2.
 
Mye riktig i det dere skriver her. Den næringsmiddelgodkjente CO2en har litt andre krav til produksjon/sporbarhet/renhet enn "vanlig" CO2 selv om begge typisk er 99,7-99,9% CO2. En vanlig hjemmebrygger vil nok slite med å merke forskjellen, men profesjonelle aktører trenger å vite at dette er trygt å bruke i matemballasje o.l. Jeg tror du skal drikke mye øl for å merke en forskjell.
 
Jakter også på en plass hvor jeg kan fylle opp CO2 flasken. Ble tipset om Slettebø i Sørlandsparken. Har ikke sjekket dett ut selv enda.
 
Grenland Brannteknikk !
Trykktestet 5/6 kg Brannslokker godkjent for 10 år ferdig fylt, med ny rattventil.1250 kr
2kg 295kr
5/6 kg 395kr
Tlf 35 59 46 36
 
FYI så hentet jeg en 5kg ombygd brannslukker til 1400,- i dag hos Aktiv Brannvern AS i Stanseveien 27 0975 Oslo. De tar 400,- for refill. De har visstnok en del salg for bryggere, men har ikke peil på noe av det selv, sa dem. :)
 
FYI så hentet jeg en 5kg ombygd brannslukker til 1400,- i dag hos Aktiv Brannvern AS i Stanseveien 27 0975 Oslo. De tar 400,- for refill. De har visstnok en del salg for bryggere, men har ikke peil på noe av det selv, sa dem. :)
Dansken på aktivt brannvern har levert ypperlig service, til gode priser i mange år. Men øl; det drikker han ikke. Bare vin.[emoji4]

Sent from my SM-G920F using Tapatalk
 
Dansken på aktivt brannvern har levert ypperlig service, til gode priser i mange år. Men øl; det drikker han ikke. Bare vin.
emoji4.png
Kan man stole på et menneske, spesielt et dansk eksemplar, som ikke drikker øl? Jeg er usikker.
 
Nå ser jeg at den relativt nyåpnede Ølforsyningen i Kongsberg også har begynt å fylle Co2 flasker! :)
Adresse: Myntgata 15, 3616 Kongsberg

EDIT: Nå er det en god stund siden Ølforsyningen gjorde dette. I stedet får man ta turen til GIG Kongsberg på Numedalsveien hvr de fyller flasken(e) dine hver fredag.
 
Sist redigert:
Nå ser jeg at den relativt nyåpnede Ølforsyningen i Kongsberg også har begynt å fylle Co2 flasker! :)
Adresse: Myntgata 15, 3616 Kongsberg

Har vært i kontakt med de for å få noen priser og info, og de skulle komme tilbake til meg med det. Men har ikke hørt noe mer. Generelt er det slik at man leverer en flaske hos de, og etter noen dager kan man hente den igjen (de har samarbeid med et annet selskap som fyller flaskene). De har også noen få flasker tilgjengelig, slik at om du har en flaske som er identisk med en av flaskene de har inne, er det mulighet for å bytte inn slik at du slipper å vente på fylling.
 
Var og fyllte en 5 kg hos IceCo2 i Begen i dag. Betalte 420,-
Hadde flaks for kompressoren gikk da jeg kom, så det var gjort på 3 minutter.
Veldig hyggelige folk og god service!
 
FYI så hentet jeg en 5kg ombygd brannslukker til 1400,- i dag hos Aktiv Brannvern AS i Stanseveien 27 0975 Oslo. De tar 400,- for refill. De har visstnok en del salg for bryggere, men har ikke peil på noe av det selv, sa dem. :)
Er prisen med med regulator?
 
Fylte hos Heba sikkerhet på Laksevåg i Bergen. De har fått en kraftig prisøkning og tar nå 400 kr for en 2 kg, men kjapp service skal de ha skryt for!
 
Tilbake
Topp