Deilige bilder!!!

Fullers London Pride på boks smakte aldeles nydelig. Humlen kommer virkelig frem både i lukt og smak og det er rett og slett en sann nytelse å drikke denne. Hint av rosin og engelsk headge row full av humle og pinnsvin. Fruktig syrlig ettersmak uten bittertoner. Godt med røstet malt som gir en flott søtbalanse mot humlen, og en mørk gyllen farge for å utstråle den autoriteten den trenger. Litt lite skum men har ikke kontroll på svigers sine glass, så lan like gjerne være dem. Flaskevarianten er også god men blir blek i forhold til denne. Takk og lov for bokser og fat :)
Utløpsdato mars 2018. Drukket ved ca 14C. Vil ikke anbefale at den nytes kald.
 
Dagens fangst i Hardanger, halvparten skal bli sider.
440fbceba8b4cd1a3ae5e6e5cb24730f.jpg
 
20171014_161517.jpg 20171014_161556.jpg 20171014_161517.jpg 20171014_161556.jpg 20171014_161408.jpg 20171014_161629.jpg Joda alt er mulig med en god dialog, man sår en spire til en som er glad i serier og film på tv og selvfølgelig liker seg på kjøkkenet. Da må man bruke de små grå i enn dei, jada en kegerator er født fire kraner fordelt på 2 kjøleskap med plass til 2 12 liter corny i hver. Kona fikk tv og selvfølgelig en glad husbond som kan skape magi på andre siden:rolleyes: beklager dårlig kval på bildene linsa på tlf. Er knust.
 
Vis vedlegget 33691 Vis vedlegget 33692 Vis vedlegget 33691 Vis vedlegget 33692 Vis vedlegget 33694 Vis vedlegget 33695 Joda alt er mulig med en god dialog, man sår en spire til en som er glad i serier og film på tv og selvfølgelig liker seg på kjøkkenet. Da må man bruke de små grå i enn dei, jada en kegerator er født fire kraner fordelt på 2 kjøleskap med plass til 2 12 liter corny i hver. Kona fikk tv og selvfølgelig en glad husbond som kan skape magi på andre siden:rolleyes: beklager dårlig kval på bildene linsa på tlf. Er knust.
Det blei knallbra det der, Arne!
 
Gjærstarter til en hefeweizen (wlp 380) som skal brygges til uka

Har enda en gang kommet til enden på min 380, seks øl blir det. Nesten så jeg feller en tåre, mimrer litt, og skriver noen memoarer om den ene pakka og linjene som fulgte. Har en pitch igjen som skal bli weizenbock. Må ordne ny pakke asap.
 
Sist redigert:
Har enda en gang kommet til enden på min 380, seks øl blir det. Nesten så jeg feller en tåre, mimrer litt, og skriver noen memoarer om den ene pakka og linjene som fulgte. Har en pitch igjen som skal bli weizenbock. Må ordne ny pakke asap.
Jeg er spent på hvordan den er,det er første weizen jeg skal brygge så jeg kan ikke si noe om den
 
Seriøst opplegg. Hvor lenge ble den lagret? Hva ga du for fatet? Hva syns du om smaken?

Lagringstida ble nok i snaueste laget, tønna begynte å lekke bittelitt så jeg turte ikke ta sjangsen på lengre lagringstid, ble ei snau uke.
Dette fatet er fra Ukraina, tidligere har jeg brukt terninger fra fransk eik, så jeg synes smaken fra fransk eik er litt mere rundere og kraftigere, smaken fra tønna ble nok litt skarpere, skarpheten fra tønna blir nok bedre når jeg får lagret noen flere øl på den, tenkte å prøve en imperialstout og dobbelbokk på den før jeg antaglighvis begir meg ut på å tilsette bakterier i den.
Prisen kom på snaue 2000,- ferdig momset.
 
Å finne Nøgne i kjøleskap på butikken er jo litt deilig

Så også at Perler for svin hadde kommet på boks da jeg var innom polet for å hente torsdagsøllen
 

Vedlegg

  • fullsizeoutput_4a.jpeg
    fullsizeoutput_4a.jpeg
    208,5 KB · Sett: 150
Sist redigert:
Tilbake
Topp