Deilige bilder!!!

Da er variabel volum gjærlås på plass, som løser problemet med tilbakesuging av luft ved kaldkræsj.
85ee6a489c22d832973afdf6c7656f7b.jpg

Link til hvor man kjøper disse korkene her inne.
https://daastoel.com/2017/10/10/vvgl/
 
Flott opplegg :) , men hva er det du har som slangekobling? Tenker på den blanke som akkurat treffer i risten der.
Edit: Skal du ikke kun ha vann/starsan i den siste flasken, eller er du midt i CC nå? Eller kanskje du presser vann ut fra den første til den siste mens gjæren produserer co2?
Edit igjen: leste vedlagt link, fikk svar på de overnevnte spørsmål. Da foruten slangekoblings spørsmålet, den blanke som kobler slangene sammen.
 
Sist redigert:
Flott opplegg :) , men hva er det du har som slangekobling? Tenker på den blanke som akkurat treffer i risten der.
Edit: Skal du ikke kun ha vann/starsan i den siste flasken, eller er du midt i CC nå? Eller kanskje du presser vann ut fra den første til den siste mens gjæren produserer co2?
Edit igjen: leste vedlagt link, fikk svar på de overnevnte spørsmål. Da foruten slangekoblings spørsmålet, den blanke som kobler slangene sammen.

Det er en 4mm nipple og en 7mm, og en overgang med utvendige gjenger. Vet ikke detaljer, kjøpte dem på Vestbrygg.
 
Hva som ble med hjem i går fra Biltema og jeg har jobbet med i dag.Nu venter jeg på en pakke fra Clas Ohlson for å bil ferdig.Det var et slitt å få den kveilen og på sluten kakk røret så den biten som er på bildet blir opp til lokk,skal bore hull i lokket så fra det blir det slange til pumpe
 

Vedlegg

  • 20171122_123318.jpg
    20171122_123318.jpg
    312,6 KB · Sett: 122
Nei, co2 dyttes ut gjennom flaskene.
Tenkte på om kombinasjonen av lengre slange og å måtte presse væske over i flaske nummer 2 skapte nok motstand til betydelig økning av trykk i gjæringskaret. Det vil jo kreve mer kraft enn å dytte på vannet i en tradisjonell vannlås, og trykket i gjæringskaret vil da øke. Men det er gjerne ikke nok motstand til at det påvirke gjæringa da.
 
Påvirker trykk gjæren i spesiell grad da? Jeg gjærer til tider under trykk, uten at jeg så for meg at gjæren merket så mye til det.
 
Påvirker trykk gjæren i spesiell grad da? Jeg gjærer til tider under trykk, uten at jeg så for meg at gjæren merket så mye til det.
Det kan undertrykke esterproduksjonen. I tillegg påvirker det gjærhelsen negativt. Flere av de mer tradisjonstro bryggerne, feks Yves fra de la Seinne, er mot disse moderne og høye koniske tankene, fordi det gir gjæren dårligere arbeidsvilkår. Men, det er mulig at man må opp på den dimmensjonen før det kan merkes noe forskjell.
 
Tilbake
Topp