Vinnes Ølet
Norbrygg-medlem
Mye knask i det bryggeriet ditt @Vinnes Ølet. Rett og slett et flottt bryggeri.
Den fatvaskeren er det noe du har lsget eller kjøpt? Ser også noe som ser ut som en mottrykksfyller i enden av arbeidsbenken din, har du en festeanordning til flasker til den eller er den bevegelig opp ned for å få det tett mot flasketuten?
Fatvaskeren er diy, sparkelspann, dykkpumpe fra biltema, reduksjon +4 veis 1/2" ut fra pumpe med slanger og ballock til øl ut og gass inn. Bruker et rør (vannrør og koblinger Biltema) med tilpasset lengde til 19 liter corny og et til 12 liter. sprayball på toppen. på lokket sitter en gummi reduksjon til rør,(Biltema)passer perfekt til corny, står støtt som fjell oppa lokket. Kjører igjennom med ca. 6-7 liter varmt vann og PWB i bøtta, 4-5 min. Har aldri løsnet en mutter på fatene mine, skinnende rene.
Mottrykksfyllerene er kjøpt på Ali, en for pet flasker og en for glassflasker tilkoblet i uttaket for kran på pet fylleren. Fylleren for glassflasker har ingen"bløderskrue" for co2, her har jeg bruk noen slanger og kraner for "john guest" , for utslipp av trykk før jeg tar ut flaska.
Boret hull i kjøleskapet for fylleren, slipper å ta ut fat for flaskefylling (fordel og ikke flytte de, da det kan komme med bunngrums).