Deilige bilder!!!

Tenkte på om kombinasjonen av lengre slange og å måtte presse væske over i flaske nummer 2 skapte nok motstand til betydelig økning av trykk i gjæringskaret. Det vil jo kreve mer kraft enn å dytte på vannet i en tradisjonell vannlås, og trykket i gjæringskaret vil da øke. Men det er gjerne ikke nok motstand til at det påvirke gjæringa da.

Nå begynner jeg å lure, den første korken var knekt rett av da jeg sjekket igår, men hadde heldigvis en ekstra. Vet ikke om det er nok aktivitet etter seks dager til å fylle opp med co2 igjen.
 
Tar vare på litt gjær fra starteren [emoji3]
6f764ab3dbe8c4bf5cc0c0861b468a8c.jpg


Sent fra min LG-H850 via Tapatalk
 
Så var det som jeg har ventet på kommet hjem så nu kan jeg få den kjelen ferdig.De to metal boxene er aceton og skjæreolje og de er kjøpt på Biltema,resten er kjøpt på CO
 

Vedlegg

  • 20171127_204617.jpg
    20171127_204617.jpg
    302,1 KB · Sett: 85
Westvleteren

Har vært ei uke i Belgia og tok meg tid til en tre-dagers pilgrimsferd til Westvleteren for meg selv. Bodde på en fantastisk B&B, Het Pahilleke, bare 800m og gangavstand fra klosteret Sijnt Sixtus og kafeen In de Vrede. Dette overnattingstedet kan anbefales!! Jeg leide en sykkel og skjeina att og fram morgen, middag og kveld...-stinn av nr. 12 til 5.1 euro for flaska ved bordet! Om det er verdens beste øl skal være usagt, men veeldig godt er det! På den lille shopen i kafeen var det rikelig med nr 12 og 8 å få kjøpt og jeg fylte sekken med 30 flasker nr. 12 (gave-six-pack til 25euro) og 10 originalglass før jeg dro tilbake til Brussel for å drikke mer øl og besøke julemarkeder med gode venner. Der koster forresten 12eren rundt 20euro /flaska og finnes bare i enkelte ølsjapper. -Jeg tok med 25 flasker i flybagasjen og alt kom helt hjem, bortsett fra ett knust glass!! God pakking. Fant det også mest sikkert å tolle inn fangsten (20Kr/l) da jeg landa.
- En minnerik tur jeg har hatt lyst på i flere år!

20171128_103421.jpg

20171128_103513(0).jpg
 
Tilbake
Topp