• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Gruppekjøp av 'uKeg Pressurized Growler'? [Avsluttet]

Gud hjelpe for et tregt kjøp, men det er vel noe av risikoene når en invesrerer i grundere som har gode ideer men lite kunnskap om ekspansjon, produksjon og distribusjon. Allikevel synes det som om formatet har sin plass da produktene ofte er unike.
 
Haha, tipper Brewshop hadde en finger eller to med i spillet; forklaringen til GrowlerWerks var at min reward hadde status som "cancelled" og dermed ikkje kom med på første listen som ble sendt til Brewshop - og det var hverken tilfellet eller mulig i følge Kickstarter "support" .. så det føyer seg inn i rekka med "alternative sannheter" ...

783.91 målt i 2014 kroner, og nesten 3 år med løgn og bedrageri var alt som måtte til. Marginal trøst at de klarte å levere med CO2 pratroner og uten MVA regning. Men stor feit strek over det kapittelet, og håper Karma sørger for at de folka der ender opp et ganske varmt sted, og at det kun er mulig å finne de helt vanlige CO2 pratonene med gjenger der.....
 
Gud hjelpe for et tregt kjøp, men det er vel noe av risikoene når en invesrerer i grundere som har gode ideer men lite kunnskap om ekspansjon, produksjon og distribusjon. Allikevel synes det som om formatet har sin plass da produktene ofte er unike.
Haha, tipper Brewshop hadde en finger eller to med i spillet; forklaringen til GrowlerWerks var at min reward hadde status som "cancelled" og dermed ikkje kom med på første listen som ble sendt til Brewshop - og det var hverken tilfellet eller mulig i følge Kickstarter "support" .. så det føyer seg inn i rekka med "alternative sannheter" ...

783.91 målt i 2014 kroner, og nesten 3 år med løgn og bedrageri var alt som måtte til. Marginal trøst at de klarte å levere med CO2 pratroner og uten MVA regning. Men stor feit strek over det kapittelet, og håper Karma sørger for at de folka der ender opp et ganske varmt sted, og at det kun er mulig å finne de helt vanlige CO2 pratonene med gjenger der.....
Godt oppsumert;)
 
Tja ekspansjon har de kontroll på; om løpenummerene på emalasjen er en indikator har de produsert og solgt mellom 12.000 og 17.000 eksemplarer av uKeg128 og levert under 3.000 til kickstarter. De har utvidet aksjekapitalen to ganger med hhv 1M og 1.5M USD og har 20 ansatte + distributører i stadig flere land. Er nok kun grådighet som har stått i veien for å levere raskere.
 
Håper dere foretar en grundig test av growleren og legger ut resultatet her - med bilder - som en passende avslutning på føljetongen. :)
 
Blir en stund til eg får gjort det, men det virker som dei som mottar dei er fornøyde med både kvalitet og funksjon, i motsetning til de første leveransene som hadde "litt utfordringer". Har bare rakst kikket på en av de, og den var tørr inni, ingen rust/lukt, mulig eg får outsourcet testinga, kommer evt tilbake til saken.
 
Gratulerer! Det ble altså med knappe tre sesonger i denne såpeoperaen. Jeg er glad for det, på alle deltakerenes vegne.
 
Benytter dere med growler den ofte? Jeg har ikke growler selv av noe slag, ser at det er noe prosenter på den i dag. Bruker dere growleren mye? I så fall til hva?
 
Ofte? Alt er vel relativt. Tanken min var å karbonere hjemmebrygg primært, og det har vært litt så som så, men heller mot brukerfeil på den fronten.

Men ser frem til sommeren igjen, da blir disse å finne i enhver park det foretas grilling om det er hjemmebrygg eller skikkelige saker fra f.ex. Gulating ølutsalg (elvt andre steder i Bergensområdet det måtte gå ann å få fylt håndtverksøl på growler). Sett folk som benytter de til helt andre ting enn øl, kombucha f.ex, også overhengede fare for at det blir å finne Cava på en slik i sommer.

Brukt ofte nok til å brukt opp en rundt 20 co2 patroner allerede, så med 15-20kr/patron blir det jo en liten ekstrakostnad som er verdt å ta høyde for.
 
Jeg har hatt en del problemer med min. Når jeg fikk den lakk det fra manometeret og den holdt ikke trykk. Fikk nye pakninger og det hjalp på noe. Men har slitt mye med at regulatoren ikke har holdt javnt trykk. Men med super kundeservice fra brewshop så funker den bra nå og har brukt den både til å tvangskarbonere og å fylle fra stasjon opptil flere ganger.
 
Har vel kun brukt min 1 gang. Ble litt antiklimaks når den endelig kom i hus. Desverre prøvde jeg å karbonere øl som sannsynlig var infisert. Ble et veldig trykk, men det gikk bra. Neste gang skal den fylles fra feks Gulating el tilsvarende.
 
Har prøvd min kun en gang, og det fungerte helt topp. Fyllte ferdigkarbonert øl og prøvde meg litt frem med regulatoren. Ølet mister litt kullsyre når du tapper så man må prøve seg litt frem med regulatoren. Jeg endte opp med 10 psi for å få rett tappetrykk og passe skum. Men denne er jo så lekker at man egentlig ikke trenger å ha øl på den. Man kan bare ha den på hylla og sitte og se på den.
 
Benytter dere med growler den ofte? Jeg har ikke growler selv av noe slag, ser at det er noe prosenter på den i dag. Bruker dere growleren mye? I så fall til hva?

Har kjøpt noen “fancy” growlere.. med små regulatorer og egne perlicks.. Har jeg brukt de? Ehh nei.. Mulig jeg har for lite venner, brygger for dårlig øl, men faktisk er det kun 2 bruksområder som er gjeldene: (så langt) Sommerfest i sommer: artig å ha med brew på tap.. Ellers nå på julebord.. Er du mye mobil å beveger deg rundt , tipper jeg de kommer til nytte.. Jeg er jo blitt medlem i Volvo-stasjonsvogn-klubben <light embarrassed>
Forrige runde ble det å ta med 19liter corny..


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Tilbake
Topp