1. Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.
  2. Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.
    Fjern notisen
  3. Hei der Gjest, bli medlem ved å gå til medlemsregistreringen
    Fjern notisen

Gruppekjøp av 'uKeg Pressurized Growler'? [Avsluttet]

En tråd i 'For privatpersoner' startet av BEikeland, 4 Des 2014.

1. BEikeland

BEikeland
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Sukk, ja .. så nærme, så nærme, men akk så fjerne.

Litt betryggende at de er i Norge hvertfall.

Brewery liker dette.
  2. BEikeland

BEikeland
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Der klarte de jammen å få opp gårsdagens oppdatering. 99% samme BS som forgje mnd, inkluse å donere bort overskuddet (som muligens er i strid med rettningslinjene til Kickstarter).

Ikkje et pip om internasjonale distributører denne gangen heller.

Ser ut som vi er tilbake til å håpe "neste sommer" ja. Øl-i-park sessongen er i allfall over hvert øyeblikk :p

3. Ekornskurken

Ekornskurken
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Kan det rett og slett bli en sesong 4? Begynner å melke en i utgangspunktet tynn story litt for mye nå.

4. Miguel

Miguel
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Har fulgt med på denne en stund. Gå sammen alle mann og si at dere vil heve kjøpene og ikke vil anbefale produsenten til noen?

5. BEikeland

BEikeland
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Hehe, det funker nok svært dårlig med Kickstarter sine vilkår. Produsenten vet det og gjør akkuratt som de vil.

6. Miguel

Miguel
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Aha. Lame. Så hvis en produsent ikke leverer innenfor en gitt tid, så er det greit? Man er stuck?

7. BEikeland

BEikeland
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Både Kickstarter selv og produsent er vel dekka så lenge det ikkje er snakk om svindel el.l. - men selv i sånne tilfeller er man gjerne ute å kjører allikevel da det ikkje oppdages før pengene er borte, og å saksøke noen som har trylla bort pengene du vil ha tilbake er litt meningsløst.

8. Miguel

Miguel
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

I see. Men gambling er jo litt artig det og :)

9. klone2

klone2
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Akkurat denne gamblingen begynner å bli litt kjedelig:(

10. BEikeland

BEikeland
    Expand Collapse
    Registrert bruker

.. litt sånn x-files følelse; seeing is believing..

Ekornskurken liker dette.
  11. ThomasSt

ThomasSt
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Men det gir da ingen mening!
    Jeg kjøpte min i butikken hos Brewshop for snart 4 uker siden. De er på lager!

"Pre-Order" av alle slags varer er forholdsvis uaktuelt kan en godt si :eek:

12. Miguel

Miguel
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Kan være at noen er øremerket preorder, og andre er øremerket retail-salg? Preorderne er vel de som gir minst tilbake i kassa, og brewshop må få penger av produsenten, siden pengene er betalt til produsenten, hvis de skal dele ut kickstarter-preorders?

Bare ræva spekulasjoner.

13. BEikeland

BEikeland
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Pre-order er helt greit, norske forhandlere er helt greit, Kickstarter er for optimister.

Brewshop har ikkje vært en part i saken; de har bare fått jobben med å levere ... og det har vært GrowlerWerks som har holdt igjen å gi Brewshop adresser å sende til selv om produktet har vært på lager i Norge.

Eneste brewshop er "skyldig" i er å tru på det GrowlerWerks sier, og det går nok over etterhvert :p

14. BEikeland

BEikeland
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Produsenten leverte egne pre-order før kickstarter, og har fokusert på nye salg og distributører det to siste årene. Hvordan dealen er med brewshop er ikkje godt å sei, men er det er produsent det står på er det ingen tvil om.

15. Miguel

Miguel
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Ja, det er produsent. Har bare veldig godt inntrykk av Brewshop de to gangene jeg har bestilt noe derfra. Jeg trodde at man skulle kunne hente ut kickstarterne sine hos brewshop, men da har jeg misforstått

16. BEikeland

BEikeland
    Expand Collapse
    Registrert bruker

"Jo" men brewshop veit ikkje hvem som har støttet kickstsarter; og gorwlerweks har ikkje hatt det travelt å formidle det til brewshop

17. Miguel

Miguel
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Right.. Så kanskje det jeg sa først. GW har sendt ut til retail, til retail priser, men vil ikke "gi bort" noen, siden noen av disse da må tilbakefaktureres til Brewshop, siden de allerede er betalt for via KS, og også betalt for av Brewshop.

Igjen synsing, som egentlig ikke er noe poeng. The shit is still in the fan.

18. BEikeland

BEikeland
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Ordlyden tilsier at growlerwerks har sent ut X antall ekstra til brewshop - men hvordan dei gjør opp seg i mellom vites ikkje. Og det ville ikkje vært første gangen hva de sier og hva de gjør ikkje matcher 100% :p

19. Miguel

Miguel
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Dårlig stil er det uansett. Har ikke bestilt selv, men virker nesten som at man ikke får de før steampunk blir en nødvendighet, og ikke bare et design, type etter WW3 i Europa.

20. ThomasSt

ThomasSt
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Hm, jeg formulerte meg dårlig.
    Jeg har aldri mistenkt at Brewshop har vært å klandre i denne saken, har bare gode erfaringer med de.

Men GrowlerWerks må da ordne opp i dette og få lister ut til Brewshop og andre forhandlere rundt om i verden.
    Merkelige greier...

Del denne siden