CHUGGER PUMPE SS MAX

Bare sånn av ren nyskjerighet, hva i allverden skal du med en pumpe som leverer 64l/min?? Jobber du på Ringnes?
 
Jeg hàr en iwaki pumpe som er oppgitt til 19 liter i minuttet. Med slanger og praktisk måling så er man nede i 6 liter pr minutt. Alt for lite til å få en skikkelig whirlpool. Kunne godt tenkt meg en slik pumpe selv.
 
Har bare sett den kort i bruk. Da ble den brukt til å flytte 400L eller så med vørter. Det som slo meg var at denne utrolig stille. Tror heller ikke det ble gjort noen spesiell form for priming på den men det ble jo litt trykk med 400l vørter.

Men til WP i en 50L vil jeg si den er overkill. Hvis du har slangestrekk med lite motstand unntatt helt i WP enden så vil du få høyere trykk ut av WP tuten enn med større dim, da blir det fres.
 
Joda. Men man kan legge i halvparten av dinerosene og få god WP og heller bruke andre halvparten på noe annet artig, hvis det brenner i lomma. Men for all del, det hadde vært fett med så kraftig greie.
 
Me har ein March 809 pumpe med oppgraderings innpeller. Denne funker bra sjølv om me kjører gjennom motstrømskjøler. Uten kjøler vil det verte endå bedre


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Man kan jo strupe denne også på utsiden. Magnetimpelleren justerer seg selv ut ifra flow og head står det i beskrivelsen.
Det er vel strengt tatt bedre å ha overkapasitet og ikke bruke den enn å ha underkapasitet.
Kjørte et brygg gjennom hop-rocketen min på lørdag og da var det nesten ikke bevegelse i speidelen. Ble fin kake på bunnen likevel dog :)
 
Står å holder på med denne pumpa nå. Koblet og gjort alt klart, testet hele anlegget, men pumpe fungerer ikke. Motoren går, men impelleren snurrer ikke. Sykt irriterende!
 
Haha, bruker*. Jo, er knallfornøyd. Har et 150l rims anlegg, og bruker nok pumpa på max 50%. Gir jeg på noe mer blir maltsengen for komprimert og risikerer stuck sparge. Eneste problemet jeg har med den er at den fort suger luft når væskenivået blir for lavt.
 
Haha, bruker*. Jo, er knallfornøyd. Har et 150l rims anlegg, og bruker nok pumpa på max 50%. Gir jeg på noe mer blir maltsengen for komprimert og risikerer stuck sparge. Eneste problemet jeg har med den er at den fort suger luft når væskenivået blir for lavt.
Jeg vurderer sterkt en slik pumpe, men da fra kokekar til gjæringakar gjennom en platekjøler. Slit litt med at kjøleren tetter seg hvis jeg får for mye "grøt" med, og håper en kraftigere pumpe vil hjelpe. Jeg har et 150 liters herms anlegg. Men kanskje jeg kan bygge om hele anlegget litt slik at jeg kan bruke samme pumpa til begge deler.
 
Tilbake
Topp