Deilige bilder!!!

Karboneringstest av siste batch "Heldige Jack", en bolle popcorn, og Liverpool som (ennå) ligger under..... Tror faktisk ikke det kan bli så mye bedre :DScreenshot_20190107-215642_Gallery.jpg
 
Mycket pent!
Jeg fant et bra lager med litt diverse emner på jobb. Dette er kirsebær. Dessverre har det tørka alt for fort, så det er veldig mye sprekker, men med litt tålmodighet går det an å få ut noen emner til noen små biter. Tror jeg skal prøve på en bit einer til neste. Eller kanskje or? Tanken er at fargen på håndtaket skal vise hva som er på krana.

Gjengestykkene funker også, ser det ut til.
 
Jeg fant et bra lager med litt diverse emner på jobb. Dette er kirsebær. Dessverre har det tørka alt for fort, så det er veldig mye sprekker, men med litt tålmodighet går det an å få ut noen emner til noen små biter. Tror jeg skal prøve på en bit einer til neste. Eller kanskje or? Tanken er at fargen på håndtaket skal vise hva som er på krana.

Gjengestykkene funker også, ser det ut til.

Syrnet bjørk er jo alltid flott. Og da har du jo surøl og blond og alt å jobbe med.
 
Mesk med Golden Promise (Simpsons). Et vakkert syn:) - men egentlig lurer jjeg på hva de hvite riskornlignende greiene er. Jeg har ikke lagt merke til sånt før. Først tenkte jeg at det var larver:eek:! - men en rask smak overbeviste meg om at det var plantemateriale. Det er ikke noe av det i maltsekken, så det kan i grunnen bare komme fra inni kornet. Er det rett og slett acrospiren?
mesk med spirer.jpg
 
Veldig fint, men jeg har ikke noe liggende. Vurderte å kjøpe inn litt bøffelhorn til det mørkeste ølet, men litt kult å gjøre det på så nært nullbudsjett som mulig.
Tror jeg har noe ibenholt liggende. Hva slags dimensjon vil du trenge? Myreik kan og fungere. God å svart.
 
Mesk med Golden Promise (Simpsons). Et vakkert syn:) - men egentlig lurer jjeg på hva de hvite riskornlignende greiene er. Jeg har ikke lagt merke til sånt før. Først tenkte jeg at det var larver:eek:! - men en rask smak overbeviste meg om at det var plantemateriale. Det er ikke noe av det i maltsekken, så det kan i grunnen bare komme fra inni kornet. Er det rett og slett acrospiren?
Vis vedlegget 39465

Det er spiren på kornet. Den blir til, maltingen blir avbrutt, og det som stikker utenfor kornet kappes av.
 
Det er spiren på kornet. Den blir til, maltingen blir avbrutt, og det som stikker utenfor kornet kappes av.

Det som stikker utenfor, og som må fjernes, er vel rotanlegg? Hvis spiren titter ut, er kornet/maltet overmodifisert, så vidt jeg har forstått.

Men spiren pleier da ikke å opptre i mesken på den måten der? Eller er det bare jeg som er så sløv at jeg måtte brygge 216 brygg før jeg blei var disse greiene:confused::p?
 
Det som stikker utenfor, og som må fjernes, er vel rotanlegg? Hvis spiren titter ut, er kornet/maltet overmodifisert, så vidt jeg har forstått.

Men spiren pleier da ikke å opptre i mesken på den måten der? Eller er det bare jeg som er så sløv at jeg måtte brygge 216 brygg før jeg blei var disse greiene:confused::p?

Spiren pleier vanligvis å bli skilt fra maltet, ja.

(...) men egentlig lurer jeg på hva de hvite riskornlignende greiene er. Jeg har ikke lagt merke til sånt før. Først tenkte jeg at det var larver:eek:! - men en rask smak overbeviste meg om at det var plantemateriale.

For øvrig liker jeg tilnærmingen din når du mistenker at noe i maltet kanskje kan være larver: Smak! :p
 
Spiren pleier vanligvis å bli skilt fra maltet, ja.



For øvrig liker jeg tilnærmingen din når du mistenker at noe i maltet kanskje kan være larver: Smak! :p

Proteinrik mat skal man ikke forakte;).

Nå begynte jeg å lure på om jeg har misforstått noe når det gjelder spiren. Den vokser innvendig i kornet , fra bunnen og mot toppen, og min forståelse er at det er når den er 3/4 av veien mot toppen at spiringen må avbrytes. Slik:
f69.gif


Jeg går ut fra at den normalt blir most godt, men i det maltet jeg brukte i dag, er den tydeligvis så tøff at temmelig mange har overlevd veien gjennom mølla.
 
Du kan jo fylle i med et sier materiale før du dreier dem med sprekker.
Hvor fikk de til slutt gjengestykkene fra?
Joda, jeg kunne vakuuminjisert noe tyntflytende epoxy, men jeg gidder ikke. Det blir nok ved, det meste av det. En tidligere kollega med mye entusiasme og litt mindre kunnskap som har fylt et rom med potensielle emner. Nå er det meste lite egna for fornuftig bruk.
Hadde dreieutstyret ditt takla en sandwich av teak og 2 mm aluminium?
Tja, gud veit. Hadde vel blitt nødvendig å slipe opp jerna litt oftere, men de må jo settes opp iblant uansett.
 
Du kan jo fylle i med et sier materiale før du dreier dem med sprekker.
Hvor fikk de til slutt gjengestykkene fra?
Glemte å svare på det med gjengestykkene. Jeg kjøpte en pose på ebay. Jeg har 25 til overs, så hvis du trenger et par trenger du ikke nødvendigvis sende bud til Kina.

@Oberstbräu Hvorfor lurte du på den teak-/alu-biten?
 
Sist redigert:
Tilbake
Topp