Keezer stc1000

Hei. Holder på med å lage meg en bardisk av en fryseboks. Sliter litt med å holde en jevn tempratur. Bruker andre en vifte inne i boksen eller er det andre tiltak som kan iverksettes. Tempraturen blir lavere en det jeg setter termostaten på.
 
Jeg har satt proben i en 1,5L vann flaske. Da svinger ikke tempraturen så veldig IMHO
 
Vanne er stabilt. Men luft er ikke. Så hvis jeg har 0.3 grader i differanse på termostaten. Kan det bli mange pluss grader før det blir registrert i vesken. Vil det ikke? Er enig i at temoraturen i vannet er stabilt men ikke i luften i fryseboksen.
 
Ketil, du har nok rett i det. Når jeg leser innlegget ditt en gang til, litt nøyere så virker det som du må kalibrere stc enheten.

Tanken bak å ha proben i vann er at jeg ikke vill at fryseren skal slå seg av og på for ofte da jeg er redd for at kompressoren skal ta kvelden. Det skal litt tid før temperaturen i øl faten faller, og vannet i flaska som proben er i blir fortere varm en fatene. Så det er ikke så store svingninger i kegs'a.

For best kontroll på luften i fryseren, ville jeg nok ha kjørt et varme element samt vifte. Sett kompressor delay på så kort tid som du er komfortabel med.
 
Hvilken innstilling endte du på og ble problemet borte? Sliter litt selv med ujevn temperatur i keezeren. Proben er i en flaske vann og 12v vifte er montert. Hvilken diferanse temperatur gikk du for?
 
Hvilken innstilling endte du på og ble problemet borte? Sliter litt selv med ujevn temperatur i keezeren. Proben er i en flaske vann og 12v vifte er montert. Hvilken diferanse temperatur gikk du for?
Sjekk datoen for tråden. Den er fra september 2014. :)
 
Hvilken innstilling endte du på og ble problemet borte? Sliter litt selv med ujevn temperatur i keezeren. Proben er i en flaske vann og 12v vifte er montert. Hvilken diferanse temperatur gikk du for?

I dag bruker jeg 0,3 grader i differansen 30 i delay og jeg har føleren isolert på en halvliter flaske nedi boksen. Testet litt forskjellige ting den gangen, men kom frem til at denne metoden var det som gjorde at kompressoren skrur seg på skjeldent og vil da holde lenger.
 
Tilbake
Topp