Oktoberdesign

Send også en email til brewshop og hør hvor langt unna maskinene er fra de starter å forhandle de. Vet de har sagt de venter på ce merking og da kommer de til å selge de i norge med de fordeler det er a handle fra norsk leverandør
 
Har vært i kontakt med Brewshop, uenighet med distribusjon hos Oktober design, jeg fikk beskjed om at de ser etter andre merker de kan forhandle.
Det resulterte i et svakt øyeblikk hos meg og jeg bestilte fra USA, venter på den nå.
Fremgangsmåten er. En må opprette Amerikansk adresse hos Jet Carrier, for Okober design sender ikke til Norge. De sendte den til Jet Carrier adressen min og de videresender til Norge. Jeg gikk for Mk16v2 siden Sl1 ikke er CE godkjent. og det står at den ikke sendes til Europa, men ønsker man den er det ikke noe problem via Jet Carrier. Bakdelen er at Mk16 maskinen koster skjorta, før solgte de den uten bakdeksel og sprutskjerm, som strengt tatt ikke er nødvendig. Dette utstyret er nå i prisen og kan ikke velges vekk. Det lønner seg også og bestille chucker etc. til de boksene som er tilgjengelige i Norge. Jeg kjøper på Heidrun tapperi Sandefjord, de har nettbutikk.
Ferdig fortollet og frakt til hjemadresse kommer den på rundt kr 25.000,- se vedlegg for hva jeg kjøpte.
NB!!! om du bestiller se over for riktig spenning (220v) og CDL samt riktige chucker 330ml - 440ml - 500ml se min liste.
Oktober.JPG
 
Har vært i kontakt med Brewshop, uenighet med distribusjon hos Oktober design, jeg fikk beskjed om at de ser etter andre merker de kan forhandle.
Det resulterte i et svakt øyeblikk hos meg og jeg bestilte fra USA, venter på den nå.
Fremgangsmåten er. En må opprette Amerikansk adresse hos Jet Carrier, for Okober design sender ikke til Norge. De sendte den til Jet Carrier adressen min og de videresender til Norge. Jeg gikk for Mk16v2 siden Sl1 ikke er CE godkjent. og det står at den ikke sendes til Europa, men ønsker man den er det ikke noe problem via Jet Carrier. Bakdelen er at Mk16 maskinen koster skjorta, før solgte de den uten bakdeksel og sprutskjerm, som strengt tatt ikke er nødvendig. Dette utstyret er nå i prisen og kan ikke velges vekk. Det lønner seg også og bestille chucker etc. til de boksene som er tilgjengelige i Norge. Jeg kjøper på Heidrun tapperi Sandefjord, de har nettbutikk.
Ferdig fortollet og frakt til hjemadresse kommer den på rundt kr 25.000,- se vedlegg for hva jeg kjøpte.
NB!!! om du bestiller se over for riktig spenning (220v) og CDL samt riktige chucker 330ml - 440ml - 500ml se min liste.
Vis vedlegget 39636


Takk for et veldig bra svar!

Hva er grunnen til du gikk for mk16 istedenfor Mk19.2v2? Hva er forskjellen?

Usikker på hvor lenge man må vente på nrewdhop, ser for meg at det kan fort bli et svakt øyeblikk hos meg også ...
 
Har ikke du en slik gul bokser også @Vinnes Ølet?
Er metoden for fylling av bokser fortsatt beergun?
Ingen gul bokser, han fra Sørlandsimport måtte også kaste inn håndkledet, kineserne fikset ikke kvaliteten slik at alle bokser ble tette, for stor feilmargin. Ja dert er nok Beergun som er det beste hittil på markedet for oss. Det er nok noe DIY der ute for de som har bakgrunn for å lage de.
Er en del videoer på Oktober can seamer og fylling av bokser på You Tube.
Tror Oktober can seamer er solid og pålitelig ihvertfall på de tilbakemeldingene jeg har fått. De bruker den også ganske bredt i USA på brygge/utsalgssteder for øl. Har vel min i hus i løpet av 14 dager, og kommer tilbake med erfaringer etter hvert.
 
Takk for et veldig bra svar!

Hva er grunnen til du gikk for mk16 istedenfor Mk19.2v2? Hva er forskjellen?

Usikker på hvor lenge man må vente på nrewdhop, ser for meg at det kan fort bli et svakt øyeblikk hos meg også ...

Er ikke sikker på forskjellen på 16 og19, var i kontakt med en som kjøpte mk16 og han var veldig fornøyd, ingen justering på maskinen med bokser fra Heidrun og alle ble tette. Kun skifte av chucker etter strl. på bokser.
Så de hadde en can seamer på brewshop til kr. 60.300,- men ikke mer automatisert enn den til Oktober.
 
God kveld folkens.

Sitter og river meg i håret ang canseamere.
Har bestemt meg at det blir fra Oktoberdesign, men sliter med hvilken modell :
Sl1 homebrewer: SL1 Homebrewer Can Seamer - Oktober Can Seamers

Mk19.2v2 : Mk19 Can Seamer - Oktober Can Seamers

Noen som er så heldig som eier noen av disse? Hva ville dere valgt og hvor mye havnet herligheten på ?
Hvilket ekstrautstyr skal jeg ta med?

Takk!
Har en SL1 på vei over dammen med Jetcarrier. Så virkelig ikke poengert med å betale mye mere når den er lettere å håndtere og jeg skal ikke kjøre mange ulike systemer så jeg har behov for å skifte mellom ulike valser raskt. Fysisk lettere og enklere og rengjøre :)

Enkelt valg for meg i alle fall

Sent fra min SM-N950F via Tapatalk
 
Har en SL1 på vei over dammen med Jetcarrier. Så virkelig ikke poengert med å betale mye mere når den er lettere å håndtere og jeg skal ikke kjøre mange ulike systemer så jeg har behov for å skifte mellom ulike valser raskt. Fysisk lettere og enklere og rengjøre :)

Enkelt valg for meg i alle fall

Sent fra min SM-N950F via Tapatalk
Hva ble totalpris på denne?

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
 
Jeg har MK16, og den fungerer meget bra. SL1 hadde ikke kommet enda da jeg bestilte[emoji3526]

Eneste man trenger å bytte, er den chucken som lokket heves opp i, og basen som boksen står på(har med høyde og gjøre). Valsene er de samme uansett lokk type.

Ville gått for SL1 om det var i dag, med CDL og adapter for 0,33, 0,44 og 0,50

MK19.2 er vel for større bokser som er litt vanskelig å få kjøpt i Norge...

Et lite tips ang. 360 lokk, for de som er fristet til å kjøpe det[emoji2] De tåler ikke høyt karbonert øl som ramler i bakken[emoji3061]



Sent fra min LYA-L29 via Tapatalk
 
Kom sluttregning i dag..

9363,- for SL1 levert Jetcarrier
3030,- for frakt, fortolling m.m levert hjemme

12.323,- totalt [emoji41]

Mvh Frode

Sent fra min SM-N950F via Tapatalk

Takk Frode.
Har du prøvd maskinen? Ser ikke at du kan bestille 330 og 500ml adapter til SL1 , kun til mk16?

Gi en lyd hvorvidt du anbefaler den eller ikke :)
 
Takk Frode.
Har du prøvd maskinen? Ser ikke at du kan bestille 330 og 500ml adapter til SL1 , kun til mk16?

Gi en lyd hvorvidt du anbefaler den eller ikke :)
Jeg har tilgang til å lage slike på jobben. Da tenkte jeg ikke over dette. Men jeg mener en Normann la ut en film på YouTube med SL1 og adaptere som han bestilte med. Så det eksisterer helt sikkert :)

Mvh Frode

Sent fra min SM-N950F via Tapatalk
 
Har fått min MK16 i hus og fått testet med noen 330ml bokser.
Den sømmer helt upåklagelig, helt super maskin. Men den ble dobbelt så dyr som SL1 (nevnt over her) og som sikkert er et fullgodt alternativ til vårt bruk.
Hang meg litt opp i at SL1 ikke var CE godkjent og ikke i salg til Europa, men det er vel ikke alt vi bestiller fra Kina som er CE godkjent heller.
 
Har fått min MK16 i hus og fått testet med noen 330ml bokser.
Den sømmer helt upåklagelig, helt super maskin. Men den ble dobbelt så dyr som SL1 (nevnt over her) og som sikkert er et fullgodt alternativ til vårt bruk.
Hang meg litt opp i at SL1 ikke var CE godkjent og ikke i salg til Europa, men det er vel ikke alt vi bestiller fra Kina som er CE godkjent heller.

Veldig spent og høre om SL1 er ‘god nok’
 
Blir det mye skum som flommer over i boksen under fylling og behov for skvettlapper når dette snurrer rundt i maskinen? Ser absolutt fordelen med å kunne bokse ølen så interressert i erfaringer med denne maskinen.
 
Tilbake
Topp