Butterfly ventil

MegaTrond

Norbrygg-medlem
Tenkte å bytte ut kuleventilen på gjæringskaret med butterfly ventil. Noen forskjell på de Brewshop har og ss brewtech sin?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Har kjøpt flere kraner med både klem-vri og dra-vri. Topp kvalitet. Forøvrig er bilde som Brewshop og Ebay bruker identiske.
 

Takk [emoji846]
Tenkte å bytte ut de tre delt kuleventilene mine for syns det er noe herk å demontere å rengjøre. Hadde litt lyst å ha like over alt men da utgår butterfly. Får vurdere quick clean heller [emoji3]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Takk [emoji846]
Tenkte å bytte ut de tre delt kuleventilene mine for syns det er noe herk å demontere å rengjøre. Hadde litt lyst å ha like over alt men da utgår butterfly. Får vurdere quick clean heller [emoji3]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Eventuelt butterfly på gjæringskar og quick clean på kokekjele [emoji848]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Få butterfly de stedene du vil ha det, og se om du får tak i en blichmann linear flow kran til pumpa. De er utrolig enkle å demontere og rengjøre
 
Få butterfly de stedene du vil ha det, og se om du får tak i en blichmann linear flow kran til pumpa. De er utrolig enkle å demontere og rengjøre

Tenker jeg begynner med butterfly på gjæringskar og inn og ut på kokekjele og beholder en kuleventil etter pumpe for å justere flow. Satser på lettere renhold [emoji3]
Regner med jeg går for den med klemme håndtak hos Brewshop.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Få butterfly de stedene du vil ha det, og se om du får tak i en blichmann linear flow kran til pumpa. De er utrolig enkle å demontere og rengjøre

Google den linear flow ventil og den ser jo super ut [emoji846] kan montere den rett på utgang til topsflow td5 pumpa [emoji3]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Google den linear flow ventil og den ser jo super ut [emoji846] kan montere den rett på utgang til topsflow td5 pumpa [emoji3]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jepp, har min rett på marchen og den er fint til å justere flow med, bedre enn kuleventiler, så setter man bare merker på tapebit på begge delene av den som illustrerer f.eks "sirkulering/sirkulering start/tapping/sirkulering hvete/sirkulering stor grist" etc.
 
Butterfly fungerer veldig dårlig for flow kontroll. Da spesielt de med store spjeld siden det skal så liten åpning til for at man har full flow. Det forverrer seg enda mer om man trykksetter med pumpe siden man da ender opp med høytrykk og lavtrykk side med samme flow. Vi snakker da 1 grad vinkelforskjell fra stengt til full flow.
 
Fant butterfly også her inne. De kan du sikkert hente også... (bare så det er sagt, jeg har ingen tilknytning til denne butikken! Føler jeg driver reklamering her inne nå!... men kjenner jeg liker at det er en Norsk nettbutikk) Tri-Clamp | Produktkategorier | Brewpower

Se det ja [emoji846]
Kjøpte tri clamp varmeelement og gjennomføring der. Bestilte på kvelden og hadde det i postkassen dagen etter. Godt fornøyd så det er jo noe å vurdere [emoji846]


Sent from my iPad using Tapatalk
 
Fint å se at prisene blir bedre her hjemme også[emoji1303] Har så å si slutta med eBay og Ali til fordel for norske butikker.

Jeg betalte forøvrig 700,- for mine ventiler på Ali for en stund siden, så det har definitivt skjedd ting[emoji1303]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Det blir derimot spennende å se hva som skjer med de norske prisene 01.01.20 når de nye post-satsene kommer. Frykter at norske priser vil øke.
 
Tilbake
Topp