Ting vi kjøper på ebay/ali etc. og hva vi synes om det

Er det noen som har tips/erfaring med pakkevekter kjøpt på ali/ebay? Ser etter en som tåler en 4 kg CO2-flaske (og gjerne en full Corny-keg) – og som samtidig har god oppløsning. Den bør ikke slå seg av etter 60 sekunder (evt. ikke slå seg av i det hele tatt når man bruker batterieliminator). Denne ser grei ut – men det opplyses ikke om den slår seg av med strømforsyningen tilkoblet. Tenkte primært å bruke den til å veie CO2-flasker, men også til andre ting. 30kg/1g High Precision LCD Digital Postal Shipping Scale Weight with adapter | eBay

Akkurat pakkevekt ville jeg selv heller lagt noen ekstra kroner i og gått for denne, den er velprøvd Vekt 50kg

Edit. Ser at denne trenger trafo skal man bruke veggstrøm.
 
Når det kommer til Cornelius-fat så har Plaato en vekt på vei tilpasset fatene. Den har også en CO2-modus jeg ikke aner hvordan fungerer.
PLAATO Keg - Preorder (delivery Dec 2019)

Burde ikke være så vanskelig å få tilpasset til CO2-flasker, eller bruke den direkte. Det er jo bare en trådløs vekt, og den sender jo data trådløst allerede. Ulempen er at det krever ekstrautstyr hvis du ønsker å lese av uten å dra frem en enhet da.

Ingen erfaring med vekter, men ser du får tilsvarende litt rimeligere enn den du fant.

30 kg Electronic Scales Weighing Kitchen Scale LCD Gram Balance For Office Home | eBay

66 LB 30kg Digital Scale Price Computing Deli Food Electronic Counting Weight | eBay
 
Er det noen som har tips/erfaring med pakkevekter kjøpt på ali/ebay? Ser etter en som tåler en 4 kg CO2-flaske (og gjerne en full Corny-keg) – og som samtidig har god oppløsning. Den bør ikke slå seg av etter 60 sekunder (evt. ikke slå seg av i det hele tatt når man bruker batterieliminator). Denne ser grei ut – men det opplyses ikke om den slår seg av med strømforsyningen tilkoblet. Tenkte primært å bruke den til å veie CO2-flasker, men også til andre ting. 30kg/1g High Precision LCD Digital Postal Shipping Scale Weight with adapter | eBay

stor mulighet for at den IKKE slår seg av med nettadapter tilkoblet, hadde tatt skjansen på det men send spørsmålet til abayshoppen
 
Takk for svar :) Blir alltid lett begeistret når det dukker opp løsninger som gjør bryggingen lettere og morsommere. Men når jeg tenker meg om har jeg egentlig allerede alt som skal til for å veie CO2 om jeg holder meg til de nye Sodastraemflaskene på 885 gram. Den gode gamle vekten takler tross alt 5 kg. Og regulatoren veier ikke stort. Legger ut videoen som trigget begeistringen. Tanken på tvangskarbonering via vekt er jo ikke banebrytende, men det er utrolig snedig å holde stålkontroll på karboneringsnivået.

 
Når det kommer til Cornelius-fat så har Plaato en vekt på vei tilpasset fatene. Den har også en CO2-modus jeg ikke aner hvordan fungerer.
PLAATO Keg - Preorder (delivery Dec 2019)

Burde ikke være så vanskelig å få tilpasset til CO2-flasker, eller bruke den direkte. Det er jo bare en trådløs vekt, og den sender jo data trådløst allerede. Ulempen er at det krever ekstrautstyr hvis du ønsker å lese av uten å dra frem en enhet da.

Ingen erfaring med vekter, men ser du får tilsvarende litt rimeligere enn den du fant.

30 kg Electronic Scales Weighing Kitchen Scale LCD Gram Balance For Office Home | eBay

66 LB 30kg Digital Scale Price Computing Deli Food Electronic Counting Weight | eBay
Takk, jeg røk på den til 180 spenn. Har jo alltids bruk for en vekt – og Corny-kegsene passer perfekt på topplaten.
 
Man kan jo mekke noe ganske enkelt selv, avhengig av hvor store krav til næringsmiddelgodkjenning man setter. Jeg har f.eks mye bakdeksler til objektiv og bodycap til kamera liggende, sett dette sammen og skaff tre magneter så har man samme effekt.
 
Man kan jo mekke noe ganske enkelt selv, avhengig av hvor store krav til næringsmiddelgodkjenning man setter. Jeg har f.eks mye bakdeksler til objektiv og bodycap til kamera liggende, sett dette sammen og skaff tre magneter så har man samme effekt.
Tror ikke det er såå enkelt. Det du putter magnet i inni fatet må flyte og ikke implodere pga. trykk. Og ikke gi mye motstand langs veggen når nivået synker. Men det er jo bare å teste med vann først. :)
 
Er det noen som har tips/erfaring med pakkevekter kjøpt på ali/ebay? Ser etter en som tåler en 4 kg CO2-flaske (og gjerne en full Corny-keg) – og som samtidig har god oppløsning. Den bør ikke slå seg av etter 60 sekunder (evt. ikke slå seg av i det hele tatt når man bruker batterieliminator). Denne ser grei ut – men det opplyses ikke om den slår seg av med strømforsyningen tilkoblet. Tenkte primært å bruke den til å veie CO2-flasker, men også til andre ting. 30kg/1g High Precision LCD Digital Postal Shipping Scale Weight with adapter | eBay
Hva tenker du om denne for eksempel? Vet ikke hvordan den er med av/på. Men er interessert i en slik selv. Har ødelagt vekta jeg kjøpte hos Brewshop så.. Pakkevekt og vekt for lett industri fra Natur og Fritid as
Fra hjemmesida til my weigh;
"detachable display/keypad on a 2-foot flex-cord, dual range and programmable auto-off feature. "
 
Tilbake
Topp