1. Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.
  2. Hei der Gjest, bli medlem ved å gå til medlemsregistreringen
    Fjern notisen

Ting vi kjøper på ebay/ali etc. og hva vi synes om det

En tråd i 'Utstyr' startet av JEG, 25 Jun 2017.

1. msevland

msevland
    Expand Collapse
    Fylkesleder Oslo
    Fylkesstyre

Kjører tre under karbonering. Den i stål slapp ved litt over to

2. msevland

msevland
    Expand Collapse
    Fylkesleder Oslo
    Fylkesstyre

Ser ut for at jeg har vært ivrig leser av denne tråden, for nå ramler det inn med ting jeg ikke trenger :)

espux, JAMBO picobryggeri og YngveKL liker dette.
  3. Amarillo

Amarillo
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Og den passer til 'norsk' SodaStream?
    Skulle hatt en sånn jeg også, men det er flere typer...

JAMBO picobryggeri liker dette.
  4. TurboJens

TurboJens
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Du trenger for T21-4, men det er den vanligste. Virker som det er Australia og New Zealand som har andre gjenger. Så kjøper du umerket på ebay så er det nok rett.

Sodastream CO2 Gas Regulator Charger Kit Gas Line Corny Cornelius Keg Ball Lock | eBay

Kjøpte selv, med slange og ball-lock. Virker grei foreløpig.
    Kjøpte også adapter til W21.8 (vanlig CO2-flasker) slik at man kan bruke andre regulatorer. Denne kostet ca 60-70kr.
    Sett med slanger, kuleventiler, koblinger for fylling av sodastream fra andre gassflasker (ca 250kr, rent adapter koster ca 150kr, så like greit å med slanger og litt ting som kan brukes til annet også)

Har brukt den til å tappe fra gjæringskar via pluto-gun (også nylig fra ebay) til flasker, og synes den fungerer helt greit.
    Jeg brukte den også til å teste trykket på en 1.5l brusflaske, etter jeg hadde sluppet ut trykk etter lengre gjæring (som gjorde at slangen på picknick-kran og trommehinnen sprakk), skrudde ball-lock korken på igjen og lot trykket bygge seg opp. Usikker på om flasken ble like hard som først, regulator viste 80 psi.

Disse selges for øvrig også av petit-agentur til 550kr for regulatoren alene.

Amarillo liker dette.
  5. Jan Erik Johansen

Jan Erik Johansen
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Så at mine fat fra Bryggselv har disse i stål, men et par eldre 9-liters jeg har byttet til meg har plast. Begge ser ut til å fungere. Om ventilen løser ut ved for lavt trykk, må du øke forspenningen på fjæren alternativt bytte fjær.

msevland liker dette.
  6. Amarillo

Amarillo
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Det kan stemme, jeg kjøpte KegLand sin etterfyllingsadapter, den hadde helt andre gjenger.

7. CorgiStyle

CorgiStyle
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Kjøpte dette fra en lokal-pusher til 4 gangen i pris omtrent!
    Har testa noen ganger, og det fungerer usannsynlig mye bedre enn forgjengeren som var av enda mer kinesisk opphav.

Kjøp oppbevaringsvæske til proben (Bryggselv sin er myyyye billigere enn den bitte lille kegland flaska Ølbrygging har) og ta godt vare på proben, så tror jeg det er mye glede i den!

8. CorgiStyle

CorgiStyle
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Lagringsvæske for pH-elektroder - BryggSelv
    Samme stoffet som den KegLand selger for sammen med disse, men ørten ganger så stor flaske.
    pH-meter - Oppbevaringsvæske for probe tilbehør til Beverage Doctor - Ølbrygging AS

Del denne siden