1. Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.
  2. Hei der Gjest, bli medlem ved å gå til medlemsregistreringen
    Fjern notisen

Ting vi kjøper på ebay/ali etc. og hva vi synes om det

En tråd i 'Utstyr' startet av JEG, 25 Jun 2017.

1. Miguel

Miguel
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Akkurat pakkevekt ville jeg selv heller lagt noen ekstra kroner i og gått for denne, den er velprøvd Vekt 50kg

Edit. Ser at denne trenger trafo skal man bruke veggstrøm.

Holmentoppen liker dette.
  2. Holmentoppen

Holmentoppen
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Ja, den er fin – og slår seg heller ikke av. Men litt dyrere enn jeg hadde tenkt...

3. TurboJens

TurboJens
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Når det kommer til Cornelius-fat så har Plaato en vekt på vei tilpasset fatene. Den har også en CO2-modus jeg ikke aner hvordan fungerer.
    PLAATO Keg - Preorder (delivery Dec 2019)

Burde ikke være så vanskelig å få tilpasset til CO2-flasker, eller bruke den direkte. Det er jo bare en trådløs vekt, og den sender jo data trådløst allerede. Ulempen er at det krever ekstrautstyr hvis du ønsker å lese av uten å dra frem en enhet da.

Ingen erfaring med vekter, men ser du får tilsvarende litt rimeligere enn den du fant.

30 kg Electronic Scales Weighing Kitchen Scale LCD Gram Balance For Office Home | eBay

66 LB 30kg Digital Scale Price Computing Deli Food Electronic Counting Weight | eBay

4. Oddvar Demmo

Oddvar Demmo
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

stor mulighet for at den IKKE slår seg av med nettadapter tilkoblet, hadde tatt skjansen på det men send spørsmålet til abayshoppen

5. Holmentoppen

Holmentoppen
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Takk for svar :) Blir alltid lett begeistret når det dukker opp løsninger som gjør bryggingen lettere og morsommere. Men når jeg tenker meg om har jeg egentlig allerede alt som skal til for å veie CO2 om jeg holder meg til de nye Sodastraemflaskene på 885 gram. Den gode gamle vekten takler tross alt 5 kg. Og regulatoren veier ikke stort. Legger ut videoen som trigget begeistringen. Tanken på tvangskarbonering via vekt er jo ikke banebrytende, men det er utrolig snedig å holde stålkontroll på karboneringsnivået.

Ekornskurken liker dette.
  6. Holmentoppen

Holmentoppen
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Takk, jeg røk på den til 180 spenn. Har jo alltids bruk for en vekt – og Corny-kegsene passer perfekt på topplaten.

7. john petter

john petter
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Amarillo liker dette.
  8. Amarillo

Amarillo
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Heh, den var genial. :)

9. TurboJens

TurboJens
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Man kan jo mekke noe ganske enkelt selv, avhengig av hvor store krav til næringsmiddelgodkjenning man setter. Jeg har f.eks mye bakdeksler til objektiv og bodycap til kamera liggende, sett dette sammen og skaff tre magneter så har man samme effekt.

10. Holmentoppen

Holmentoppen
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Ja, men har sett at noen av vektene ikke slår seg av når de er koblet til batterieliminator. Nå har jeg bestilt, så det gjenstår å se.

11. JEG

JEG
    Expand Collapse
    Moderator

Er det karbonering i form av CO2-vekt som er målet her?

12. Holmentoppen

Holmentoppen
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Just precis!

JEG liker dette.
  13. john petter

john petter
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Tror ikke det er såå enkelt. Det du putter magnet i inni fatet må flyte og ikke implodere pga. trykk. Og ikke gi mye motstand langs veggen når nivået synker. Men det er jo bare å teste med vann først. :)

14. Steinar Huneide

Steinar Huneide
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Hva tenker du om denne for eksempel? Vet ikke hvordan den er med av/på. Men er interessert i en slik selv. Har ødelagt vekta jeg kjøpte hos Brewshop så.. Pakkevekt og vekt for lett industri fra Natur og Fritid as
    Fra hjemmesida til my weigh;
    "detachable display/keypad on a 2-foot flex-cord, dual range and programmable auto-off feature. "

15. Holmentoppen

Holmentoppen
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Ser fin ut for å veie CO2-flasker. Men er for liten til Kegs. De er 21 cm i diameter.

16. Steinar Huneide

Steinar Huneide
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

17. Holmentoppen

Holmentoppen
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Den var jo fabelaktig flott! 30 års garanti...

Lurer allikevel på om ikke ”Deling 20g i hele skalaen” betyr at den er litt grov i nøyaktigheten. Bør ikke være mer enn 1 eller 2 gram om man skal måle CO2.

(Dog litt usikker på om det betyr at skalaen flytter seg i 20 grams intervaller eller om det betyr noe annet.)

18. TurboJens

TurboJens
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Det er oppløsningen, det krever en økning på 20 gram for at dette vises på displayet som en økning.

19. TurboJens

TurboJens
    Expand Collapse
    Registrert bruker

CO2 måler for FlipTop flasker

Noen som har sett tilsvarende på ebay, ali etc, eventuelt fra andre forhandlere? For den prisen der er rett og slett ekstrem for en manuell gadget..

Er jo bare en måler skrudd i en kork.

20. Kalvatn

Kalvatn
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Du kan jo bere kjøpe ei patentkork i plast, borre og gjenge hål, skru eit billig kina-manometer nedi :)

Del denne siden