Ting vi kjøper på ebay/ali etc. og hva vi synes om det

Ser ut for at jeg har vært ivrig leser av denne tråden, for nå ramler det inn med ting jeg ikke trenger :)
1e090055cb4e0001c58fc40df1b25e66.jpg
 
Du trenger for T21-4, men det er den vanligste. Virker som det er Australia og New Zealand som har andre gjenger. Så kjøper du umerket på ebay så er det nok rett.

Sodastream CO2 Gas Regulator Charger Kit Gas Line Corny Cornelius Keg Ball Lock | eBay

Kjøpte selv, med slange og ball-lock. Virker grei foreløpig.
Kjøpte også adapter til W21.8 (vanlig CO2-flasker) slik at man kan bruke andre regulatorer. Denne kostet ca 60-70kr.
Sett med slanger, kuleventiler, koblinger for fylling av sodastream fra andre gassflasker (ca 250kr, rent adapter koster ca 150kr, så like greit å med slanger og litt ting som kan brukes til annet også)

Har brukt den til å tappe fra gjæringskar via pluto-gun (også nylig fra ebay) til flasker, og synes den fungerer helt greit.
Jeg brukte den også til å teste trykket på en 1.5l brusflaske, etter jeg hadde sluppet ut trykk etter lengre gjæring (som gjorde at slangen på picknick-kran og trommehinnen sprakk), skrudde ball-lock korken på igjen og lot trykket bygge seg opp. Usikker på om flasken ble like hard som først, regulator viste 80 psi.

Disse selges for øvrig også av petit-agentur til 550kr for regulatoren alene.
 
Online Shop BEVERAGE DOCTOR - PEN STYLE DIGITAL PH METER HOME BREW without battery | Aliexpress Mobile

Dette frister å prøve..

0.01 oppløsning og 0.05 nøyaktigheit
3-punkts kalibrering

Nokon som har prøvd det?

Kjøpte dette fra en lokal-pusher til 4 gangen i pris omtrent!
Har testa noen ganger, og det fungerer usannsynlig mye bedre enn forgjengeren som var av enda mer kinesisk opphav.

Kjøp oppbevaringsvæske til proben (Bryggselv sin er myyyye billigere enn den bitte lille kegland flaska Ølbrygging har) og ta godt vare på proben, så tror jeg det er mye glede i den!
 
Fikk min ganske fort, men er ikke med noe ekstra oppbevarings veske enn det som er i svampen. Og Brewmaster har ikke den for salg, selv om bilde er på varesiden.

Noen som vet hvor jeg kan få tak i den?

Har ikke fått testa min enda


Lagringsvæske for pH-elektroder - BryggSelv
Samme stoffet som den KegLand selger for sammen med disse, men ørten ganger så stor flaske.
pH-meter - Oppbevaringsvæske for probe tilbehør til Beverage Doctor - Ølbrygging AS
 
Jeg synes det er dust dersom man med "low fill" har strengere krav til fylningsgrad enn det som er vanlig av fyllningsgrad for ølflasker i kommersielt salg.
Det var et veldig gammelt - og unyansert - sitat av meg du henviste til nå.

Det riktige er at fyllingsgrad er noe som er nevnt og kan kommenteres på i dommerskjemaene, men medfører ikke poengtrekk.
 
Noen som har erfaring med denne enkle temperaturkontrollen?

Og tilhørende varmekilder?

Enkel temperaturkontroll, mye svak varmekilde.

Alternativt et 35w varmebelte, hvor man kan klippe et liggeunderlag og legge over.

Hva med en litt lenger. Som man surrer et par runder.

Har noen brukt varmeteppe som kjøpes for noen hundringser på Biltema eller lignende?
 
Noen som har erfaring med denne enkle temperaturkontrollen?

Og tilhørende varmekilder?

Enkel temperaturkontroll, mye svak varmekilde.

Alternativt et 35w varmebelte, hvor man kan klippe et liggeunderlag og legge over.

Hva med en litt lenger. Som man surrer et par runder.

Har noen brukt varmeteppe som kjøpes for noen hundringser på Biltema eller lignende?
Bruker selv et gratis kjøleskap med 25w varmefolie (til terrarium) tapet på innside av dør (fra Ebay til 50,- inkl. frakt), koplet til programmert stc1000 som så starter enten kjøleskapet el. varmefolien (el ingen av delene). Plass til 2 30l bøtter. Fungerer knirkefritt. Erkjenner at dette ikke var svar på dine spørsmål, men et forslag til annen løsning (hvis plassen er der).
 
Bruker selv et gratis kjøleskap med 25w varmefolie (til terrarium) tapet på innside av dør (fra Ebay til 50,- inkl. frakt), koplet til programmert stc1000 som så starter enten kjøleskapet el. varmefolien (el ingen av delene). Plass til 2 30l bøtter. Fungerer knirkefritt. Erkjenner at dette ikke var svar på dine spørsmål, men et forslag til annen løsning (hvis plassen er der).
Ikke kjøp noe self regulating. Men får du ikke en ITC til samme pris omtrent? De er tested and tried. De beltene i andre linken er gull synes jeg. Du fester bare en strikk rundt kabelen så den ikke slakker seg.
 
Jeg kjøpte denne. Tok 15° vann til 30° på ca 12 timer (bare en test). Teipet den fast rundt nedre del av gjæringsspannet, og tredde på en ytterjakke utenpå spannet. Liker å kjøpe slike elektriske "ting" i norsk butikk.

 
Ikke kjøp noe self regulating. Men får du ikke en ITC til samme pris omtrent? De er tested and tried. De beltene i andre linken er gull synes jeg. Du fester bare en strikk rundt kabelen så den ikke slakker seg.
ITC er det inkbird? Litt dyrere det. Ligger vel på 600-700. Men er ikke Inkbird også self regulating?
Den jeg lenket til koster 250,- inkl varmebelte.

Det begynner å bli en del volum på tilbakemeldinger.

Modellen som kalles MH-2000 er nok nyere. Re-branded til mange forskjellige navn. Det er denne som selges sammen med varmebeltet for ca 250,- kr
Ikke samme volum men det er flere som ligger på ca 100, snittkarakter er bra.

Kunne selvsagt mekket til en STC-1000, men vet ikke om jeg gidder om jeg kan slippe.
 
Tilbake
Topp