Hjemmebrygging i koronaens tid

Jeg liker meg best hjemme uten å ha kontakt med folk, så det her passer meg bra :D
Jeg kjøpte nok mat til å klare meg i 2 uker, men må en tur på Europris på mandag for å ha et par flasker co2 på lager :oops:
 
Jeg tappet 7 sorter i dag. Brukte samme metode på Kölsch i går.
Jeg tok ingen bilder av prosessen, så jeg har bare bilder av aftermath.

Vis vedlegget 43929

Overføring med trykk fra Fermzilla. I dag var det all rounder, som tåler trykk. I går var det fra flat bottom som gikk like greit.

Vis vedlegget 43932

Ikke det beste bildet, men jeg har en slange med gass og øl kobling for å overføre til fatet. Og en rustfri flaskefyller med ølkobling for å fylle flasker.
Vis vedlegget 43931

Det ble ikke helt oksygenfri overføring siden jeg ikke regnet med å ha nok gass for å tømme fata først. Og jeg har ikke beergun for å flushe flasker, men det funka veldig bra å trykke ut øl med co2 og float i fermzillaene.

Vis vedlegget 43930
Vis vedlegget 43928

19 liter fat + 9 0.33 flasker i går.
9 liter fat + 33 0.33 flasker i dag.

Hadde slik rustfri tappestav, ble kassert da den både slo sprekk i flaskene (når den gled ut mot siden på flasken) og tok for mye headspace.
 
Litt usikker på om vi er på innvandringspolitikk eller ikke her nå, men mitt inlegg var ikke i den gaten ihvertfall.

Hæ, nei. Altså. Hvis et skip synker så er vi på "kvinner og barn først!". Jeg tenker at de som slår seg frem for å få tak i noe dasspapir også er de som ville vært førstemann i livbåtene.
 
Hadde slik rustfri tappestav, ble kassert da den både slo sprekk i flaskene (når den gled ut mot siden på flasken) og tok for mye headspace.
Jeg kan se at begge opplysningene dine kan være et problem.
Den glapp noen ganger og slo hardt i flaska. Og det blir mye headspace.
 
  • Like
Reaksjoner: Mc.
Hvis jeg treffer på noen i kassa på butikken med en handlevogn full av dasspapir skal jeg pent spørre om vedkommende skal ha diarè-festival, og så påpeke at det å samle folk er høyest frarådet nå om dagen.
mkXqcnZ_d.jpg
 
Tilbake
Topp