Krager på John Guest koblinger

LarsUlv

Norbrygg-medlem
Jeg syns kragene på John Guest koblingene ryker altfor ofte.

fe2dd783c93e0c33988a54c78a4f4a0f.jpg


Er det noen som vet om disse kragene kan bestilles fra noe sted?
Selve koblingene er jo helt OK.

.
 
Bruker du de riktig? Altså når du skal ha slange ut, presser du inn kragen og slangen, holder fast kragen og så drar slangen ut?

Du kan høre med Ecowater post@ecowater.no
 
Sist redigert:
Det der skjer ikke ved riktig bruk :p Miguel er inne på det, ser ut som at du har dratt ut slange uten å trykke inn kragen
 
Tror nok jeg bruker de rett, press rett inn og lett tilbake får å sette de på plass.
Trykk inn, hold kragen tilbake og trekk rett ut for ta de ut.

Jeg kobler om relativt ofte for forskjellig bruk, kanskje jeg rett og slett har for få?

Takk for linken @Miguel Jeg sender avgårde en mail.


.
 
Sist redigert:
Tror nok jeg bruker de rett, press rett inn og lett tilbake får å sette de på plass.
Trykk inn, hold kragen tilbake og trekk rett ut for ta de ut.

Jeg kobler om relativt ofte for forskjellig bruk, kanskje jeg rett og slett har for få?

Takk for linken @Miguel Jeg sender avgårde en mail.


.

Slik eg forstår det bruket du dei som hurtigkoblinger. Det er nok ikkje det dei er tenkt brukt som.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Jeg syns kragene på John Guest koblingene ryker altfor ofte.
Jeg har samme problemet. Jeg trykker inn kragen hver gang jeg drar ut slangen, så problemet er ikke der. Jeg tar jo ut slangen når den skal rengjøres så det blir jo en del ganger og etter en tid begynner de å lekke.
Takk for linken @Miguel Jeg sender avgårde en mail.
Fikk du noensinne svar fra ecowater?

For å unngå å ta slangen ut hver gang den skal rengjøres så jeg en post for noen tid siden hvor en smart brygger hadde kjøpt to trykksprøyter fra Jula og montert Cornelius ventiler på slik at han kunne rengjøre ølslangene uten demontering. Jeg kan ikke finne posten så dersom noen kan hjelpe setter jeg pris på det.
 
Har de blitt utsatt for mye vaskemiddel og starsan eller lignende?

Mener jeg leste en gang at de ikke tåler det så godt utvendig, men fant det ikke igjen når jeg leste på nettsiden deres.
 
Ja de blir jo vasket når ølslangen vaskes, men kun med såpevann.
Jeg sjekket nettsiden deres også og jeg merket meg at før slangen settes inn i koplingen skal vi sjekke for riper. Det kan jo være at det blir riper i slangen hvergan den tas ut så kanskje det er derfor den begynner å lekke. Jeg skal kutte et lite stykke av den slangen som nå lekker og se om det hjelper.
 
Tror du er inne på noe der, tennene riper nok opp slangen litt hver gang den glir forbi.

Øllbrygging selger denne til vask av ball lock. Litt i samme gata som trykksprøyta du etterspør.
 
Jeg har samme problemet. Jeg trykker inn kragen hver gang jeg drar ut slangen, så problemet er ikke der. Jeg tar jo ut slangen når den skal rengjøres så det blir jo en del ganger og etter en tid begynner de å lekke.

Fikk du noensinne svar fra ecowater?

For å unngå å ta slangen ut hver gang den skal rengjøres så jeg en post for noen tid siden hvor en smart brygger hadde kjøpt to trykksprøyter fra Jula og montert Cornelius ventiler på slik at han kunne rengjøre ølslangene uten demontering. Jeg kan ikke finne posten så dersom noen kan hjelpe setter jeg pris på det.
Sjekket mailen min nå.
Ser at jeg sendte en mail, men finner ikke noe svar.
 
Tilbake
Topp