Koble sammen to kjølespiraler

Jeg har to hjemmelagde kjølespiraler i kobber som jeg har lyst til å koble i parallell. Jeg vet mange har gjort dette med hell og lurer på om noen har en deleliste for «T-leddet», eksempelvis fra Biltema. Det ene røret er 12 mm mens det andre er 10 mm. Noen som kan peke meg i riktig retning?
 
Jeg har to hjemmelagde kjølespiraler i kobber som jeg har lyst til å koble i parallell. Jeg vet mange har gjort dette med hell og lurer på om noen har en deleliste for «T-leddet», eksempelvis fra Biltema. Det ene røret er 12 mm mens det andre er 10 mm. Noen som kan peke meg i riktig retning?
Skaff deg klemringskoblinger til spiralene, sett på hageslange-koblinger, og bruk et hagelsange-Y-ledd. De to siste får du på BT, men klemringene må du få fra et annet sted. Kan hende jeg har noen som passer, skal sjekke.
 
Jeg har 10mm klemringskoblinger iallefall.

jeg kjører dem i serie, setter den første i en bøtte med vann i frysern litt i forveien av bryggedag. Kjøler vannet gjennom den første før det går inn i kjøler nummer 2 som står i kjelen. Ekstra greit hvis man skal ned mot lager-temp.

kan være et alternativ til to i parallell.
 
Tilbake
Topp