Deilige bilder!!!

Fikk fire kasser av nærmeste nabo. De har stått i kjelleren hans siden sønnen hans ble konfirmert tidlig på ‘70 tallet. Dengangen var jo konfirmasjonen er skikkelig fest, iallfall for pappaene. [emoji3]

Dette er ikke bjørnunger. Noen som kjenner historien til flaskene?
687c640047135a3e5e14dc9c276852f4.jpg


Gleder meg til å fylle dem med noe mørkt og sterkt «gibortøl».
2d92a618f01d9fb4fd309f3296f00062.jpg



Men først en runde i badekaret.
432132f0921a040d344eadb4626fe48f.jpg
 
Sist redigert:
Fikk fire kasser av nærmeste nabo. De har stått i kjelleren hans siden sønnen hans ble konfirmert tidlig på ‘70 tallet. Dengangen var jo konfirmasjonen er skikkelig fest, iallfall for pappaene. [emoji3]

Dette er ikke bjørnunger. Noen som kjenner historien til flaskene?

Jeg har ei sånn ei - det er den samme, er det ikke? De tar 0,35 liter, og er altså en halv murer.
Tidlig bjørnunge.jpg
Disse blei designa og tatt i bruk i 1964. De blei standard i 1967,og blei avløst av den nye 0,33-flaska da Norge tilpassa seg EU-standarden på 90-tallet.
 
Tapper opp wienerøl i morra, og lageret av vaska flasker har krympa til bare ei kasse. Så i morra tidlig blir det å vaske vesle Brumlemann med skrubb og kost og såpevann. Så skal han og resten av bjørnungeflokken bli fine og fulle til slutt:).

edit: Hvis noen lurer på hva den hostedropsesken gjør der, så er den en vesentlig del av bryggeriutstyret mitt:p. Den funker som støtte for den plata jeg plasserer varmtvannet mitt på. Akkurat passe høy, og helt uunnværlig.

flaskevask.jpg
 
Sist redigert:
Har 2 batcher stående i kjøla på Coldcrash og 3 batcher uttafor der to av dem bobler i kor. Svigersønn gjør som svigerfar og sørger for å tømme flasker nok til att svigerfar har tilgjengelig kapasitet.
Family buisnes ;)
 
Har 2 batcher stående i kjøla på Coldcrash og 3 batcher uttafor der to av dem bobler i kor. Svigersønn gjør som svigerfar og sørger for å tømme flasker nok til att svigerfar har tilgjengelig kapasitet.
Family buisnes ;)

Jeg må ta en tur snart og høste kasser med tomme flasker. Tror jeg har 10-12 stykker ute:).
 
Tilbake
Topp