Oslomesterskap i pils/lager 2020

Gratulerer til Jørgen, Kurt og Einar:)! Om det ikke var veldig mange deltakere, så var det et sterkt felt. Nå er jeg spent på lista videre nedover, og dommerskjemaene!

Rekkefølgen i finalen var :

1) Jørgen
2) Kurt
3) Einar
4) Finn Berger (Pils nr 4, Tysk pilsner)
5) Einar (Decoctive Dunkel, münchener dunkel)
5) Anders Hagen (Höibraatens Helles, Münchener Helles)

Per Arne


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Unner Jørgen alt godt. Han er virkelig i skyvet om dagen :)

Men jeg stusser litt på at det ikke ble delt førsteplass, siden vi fikk samme poengsum i finalen?
 
Unner Jørgen alt godt. Han er virkelig i skyvet om dagen :)

Men jeg stusser litt på at det ikke ble delt førsteplass, siden vi fikk samme poengsum i finalen?

Dette var det finaledommerne som bestemte så jeg vet egentlig ikke hvorfor det ble gjort slik. Det jeg kan si var at det ble "omsmaking" av de to for å rangere de opp mot hverandre, men igjen - det var dommerene som styrte dette :)

Kanskje Jørgen fikk oslopoeng?

Det var det i alle fall ikke :) På dette tidspunktet ante dommere ingen ting om hvem som hadde levert hva. Det passet jeg på.
 
Sist redigert:
Kanskje jeg ikke er den beste til å svare, men kan likevel komme med en faktaopplysning.

Dommernes oppgave var å kåre en første-, andre- og tredjeplass. Gavekortene med differensierte summer var allerede kjøpt inn.

Dommerne bestemte selv hvordan de ville kåre en vinner, og de visste ikke noe som helst om hvem som i det hele tatt hadde levert inn bidrag til konkurransen.
 
Sist redigert:
Kanskje jeg ikke er den beste til å svare, men kan likevel komme med en faktaopplysning.

Dommernes oppgave var å kåre en første-, andre- og tredjeplass. Gavekortene med differensierte summer var allerede kjøpt inn.

Dommerne bestemte selv hvordan de ville kåre en vinner, og de visste ikke noe som helst om hvem som i det hele tatt hadde levert inn bidrag til konkurransen.
Ja, jeg tenkte vel det var en forklaring i de baner. Var fornøyd med sølv, jeg altså. :p Var bare ikke klar over at det var så jevnt.
 
Styret i Norbrygg Oslo planlegger én flaskekonkurranse i år, som legges til høsten. Det blir ikke med pils/lager som tema. Mer informasjon kommer om dette i aktivitetsplanen som tas opp i morgendagens årsmøte og naturligvis på forumet etter hvert.
At jeg trykker "like" betyr at jeg er glad for at det blir en konkurranse - ikke at jeg er glad for at det ikke blir noen lagerkonkurranse. Og så er jeg rimelig spent på hva som blir tema for den ene:).
 
Tilbake
Topp