• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Gis Bort Flagstadhumle (Hamar) Rhizomer (til høsten)

Nå på høsten, eller til våren?
Jeg har jo vekstlys, vanlig led så om det holder den i livet så fungerer begge deler for meg, men nå har det jo blitt rimelig kaldt på nettene og posten er jo posten, så det må kanskje vente til våren uansett?
 
Jeg har jo vekstlys, vanlig led så om det holder den i livet så fungerer begge deler for meg, men nå har det jo blitt rimelig kaldt på nettene og posten er jo posten, så det må kanskje vente til våren uansett?
Den tåler posten. Den overvintrer i jorda som regel.<

Men hvis du ikke skal grave den ned i år, så tror jeg det er bedre at vi venter til neste sesong. Jeg får ikke gravd opp før sent april-mai-ish dog pga østlandsbakke.
 
Den tåler posten. Den overvintrer i jorda som regel.<

Men hvis du ikke skal grave den ned i år, så tror jeg det er bedre at vi venter til neste sesong. Jeg får ikke gravd opp før sent april-mai-ish dog pga østlandsbakke.

Om jeg kan grave den ned nå gjør jeg jo glatt det :D
 
Om jeg kan grave den ned nå gjør jeg jo glatt det :D
Da skal jeg grave opp litt, fikk frost i natt så klokka tikker.

Her er jeg forøvrig ute på tynn is når jeg tenker meg om. Er det ok å grave opp og ta rhizom etter første frostnatt?
 
Det begynner vel snart å poppe. Orker ikke denne alien-planta som tar over hagen. Har ikke sjekket krona, men antar den er akkurat passe stor..

...Så jeg skal ha den vekk. Tar rhizomer til de som vil ha det først, og hvis noen vil ha hele krona så er det bare å hente. Graver opp greia ila våren en gang. Hvis ingen vil ha krona, er det fælt å grave den ned et sted på lekeplassen? Tenker det er gøy med en sånn plante, men er det greit?
 
Tilbake
Topp