Brewfather. Gravity etter kok vs original gravity

Sølevann

Norbrygg-medlem
I brewfather under brygging skal målte verdier føres inn. Blant annet gravity etter kok og original gravity, men er ikke det stort sett det samme? Eller er det noe vesentlig jeg ikke har fått med meg, sannsynlig vis da det er i Brewfather :D Bare sæ vidt jeg tørr spørre :D :D
1628975975978.png
 
Hvis du tilsetter feks sukker eller noe slikt under gjæring, eller sper ut vørteren, vil vel gravity etter kok og OG være forskjeligger. Jeg tolker det iallefall slik
 
I brewfather under brygging skal målte verdier føres inn. Blant annet gravity etter kok og original gravity, men er ikke det stort sett det samme? Eller er det noe vesentlig jeg ikke har fått med meg, sannsynlig vis da det er i Brewfather :D Bare sæ vidt jeg tørr spørre :D :D
Vis vedlegget 53199
Ikke for de som må toppe opp med vann og det faktumet at væske krymper når den kjøles ned ;)
 
I brewfather under brygging skal målte verdier føres inn. Blant annet gravity etter kok og original gravity, men er ikke det stort sett det samme? Eller er det noe vesentlig jeg ikke har fått med meg, sannsynlig vis da det er i Brewfather :D Bare sæ vidt jeg tørr spørre :D :D
Vis vedlegget 53199
Det må jo være for justeringer at det er satt opp sånn, men det var ikke spesielt intuitivt. Det der måtte det da være mulig å gjøre bedre? Ikke rart du spurte:).
 
Tilbake
Topp