Deilige bilder!!!

Hvilken vaskemetode bruker du?
9 kasser vil jeg tro tar litt tid.
I lunkent vann for å fjerne etiketter.
En runde i oppvaskmaskinen på 65 grader (er vel egentlig mest for å vaske flaskene utvendig...:rolleyes:).
Vask i flaskevasker (Fastwasher).
Skylling med hageslange.

En del jobb er det, men det går helt greit, jobben består egentlig mest i å flytte flasker rundt omkring.
 
I lunkent vann for å fjerne etiketter.
En runde i oppvaskmaskinen på 65 grader (er vel egentlig mest for å vaske flaskene utvendig...:rolleyes:).
Vask i flaskevasker (Fastwasher).
Skylling med hageslange.

En del jobb er det, men det går helt greit, jobben består egentlig mest i å flytte flasker rundt omkring.
Pbw som vaskemiddel kanskje?
 
Noen burde komme opp med en helautomatisk flaskevaskemaskin, kan da ikke være såå vanskelig..
Spørs hva du mener med helautomatisk, hvis du mener en maskin som går rundt og samler flasker, vasker dem og setter dem på plass etterpå, så krever det litt innsats.

Mener du bare vask og skyll er det mer overkommelig.
Pbw som vaskemiddel kanskje?
Nei, pulver for oppvasmaskin.
 
Spørs hva du mener med helautomatisk, hvis du mener en maskin som går rundt og samler flasker, vasker dem og setter dem på plass etterpå, så krever det litt innsats.

Mener du bare vask og skyll er det mer overkommelig.

Nei, pulver for oppvasmaskin.

Tenkte fjerne evt. etiketter og skylle
Evt. også desinfisere ;-)
Det hadde vært no det
 
Fint oppsett:cool: men hva har du under benken?
Mange koblinger, mot gass og fat, og hva sikker fram under (kjøle)skapet?
Et lite mysterium
 
Noen burde komme opp med en helautomatisk flaskevaskemaskin, kan da ikke være såå vanskelig..
Ikke helautomatisk, men det finnes oppvaskmaskiner for lab som har rør som spyler ut vaskevann som man kan sette forskjellige trange rør og flasker nedpå, en sånn maskin tåler også det meste og har mulighet til å vaske med diverse rare ting, så den kunne sikkert kjørt en runde med vaskemiddel og en med starsan etterpå...
 
Ikke helautomatisk, men det finnes oppvaskmaskiner for lab som har rør som spyler ut vaskevann som man kan sette forskjellige trange rør og flasker nedpå, en sånn maskin tåler også det meste og har mulighet til å vaske med diverse rare ting, så den kunne sikkert kjørt en runde med vaskemiddel og en med starsan etterpå...

Skulle helst hatt en som fjerner etiketter og :D
 
Fint oppsett:cool: men hva har du under benken?
Mange koblinger, mot gass og fat, og hva sikker fram under (kjøle)skapet?
Et lite mysterium
Har ikke innlagt vann og avløp i bryggeboden og va dritt lei gardena slanger som lakk. Så kjøpte kuleventiler, pex slange og koblinger og la opp så jeg har en krane for motstrømskjøler, en for dampkondensator og en for fylling av gryte. + noe avløpsgreier :)
Har ett 50mm hull i døra der jeg trekker ut vann og avløp ned til utekran. Funker fint men merker jeg ikke bør drikke for mye når dette skal betjenes :)
 
Er ikke tomt i tappekraner og fat enda, men skal brygge meg litt frempå med en lettdrikkelig og litt hoppy lager.
For å sitere en ølblogger jeg leste en gang, «Yes, I am a airlock-sniffer», for det lukter ganske digg når gjæret jobber. Kjekt at starteren ser ut til å trives.
 

Vedlegg

  • 9A76F9FA-82D0-4197-B786-554C2BE6CCCB.jpeg
    9A76F9FA-82D0-4197-B786-554C2BE6CCCB.jpeg
    1,9 MB · Sett: 23
20211005_204759.jpg
Hadde gjester i sommer som drakk meg tom. men nå begynner det å gå i riktig retning (Hører med at det står et par juleøl og karbonerer i romtemperatur, en dunk eplesider som gjærer og et par øl til under planlegging (også må jeg tilstå at i desperasjonen etter å få fylt opp igjen, ble det et par ekstraktbrygg, MGJs Single Hop IPA og Belgisk Saison))

Målet mitt er til enhver tid å ha mist fire forskjellige øltyper og minst 30 liter totalt i kjelleren, nå blir det også planlagt for noen julegaver...
 
Sist redigert:







Fikk lekt meg med TIGen og sveist en ny sirkulasjonssløyfe. Den gamle var skrudd sammen med allaskens fittings, overganger, gjenger osv. Full av dritt og svineri. Nå er alt smooth, ingen innvedige kanter og bare tri clamp.
Hadde og noen rørdeler liggende så jeg lagde meg en dampkondensator. Alt fungerte som bare det. Fornøyd.
 
Kanskje mer fasinerende enn deilig, men... Omvisning på Atlungstad Brenneri i går... Hadde ikke tenkt før på at når man lager potetsprit finnes ikke ensymer for.å bryte ned stivelse til gjærbart sukker i potetene, så for å få til meskingen, blandes det inn maltet korn.20211012_163145~2.jpg20211012_162559~2.jpg
 
Tilbake
Topp