Norgesmesterskapet 2021

Litt sent å minne folk på det, men som en huskeregel til neste år:

I dag måtte vi diskvalifisere et øl, på grunn av for mye teip på pakka. En deltager hadde sendt inn ei pakke med bokser og teipet rundt hele pakka, delvis med to lag teip. Det var umulig å få opp pakka uten å være litt hardhendt med tapetkniven, og en av boksene ble ødelagt.

Så til neste år: Vær så snill å ikke bruke mye teip når du sender inn bidrag. Det gjør jobben til Finn veldig mye vanskeligere og du risikerer at ølene dine ikke blir med fordi vi ikke klarer å åpne pakka uten å ødelegge innholdet.
Trur vi skal lage en liten tekst med tips og råd som kan gjøre både innsending av øl og opppakking av ølsendinger enklere og bedre. Folk gjør mye rart, og de gjør det sikkert i beste mening, men ikke alt er særlig hensiktsmessig.

Generelt kan det være noe å tenke på at innpakkinga ikke først og fremst skal hindre innbrudd. Det er viktig å beskytte ølet mot skade, ikke tyveri:).
 
Trur vi skal lage en liten tekst med tips og råd som kan gjøre både innsending av øl og opppakking av ølsendinger enklere og bedre. Folk gjør mye rart, og de gjør det sikkert i beste mening, men ikke alt er særlig hensiktsmessig.

Generelt kan det være noe å tenke på at innpakkinga ikke først og fremst skal hindre innbrudd. Det er viktig å beskytte ølet mot skade, ikke tyveri:).
Har du aldri sett Budbringeren? :p
 
Slik ser det ut når nesten 800 ølflasker sorteres for videresending til dømming.

Spesiell takk til @Finn Berger , som har tatt i mot, pakket ut og registrert.
En del jobb er det, men det er også interessant. Og det har vært mange trivelige besøk av bryggerkolleger. I dag blei det en veldig hyggelig dugnad med Gustav og Arne Mo. Så jeg tar gjerne jobben neste år, også, om det er behov for det.

Gustav har leda arbeidet, og sørga for det administrative, så det er på ingen måte sånn at jeg har gjort dette aleine. Det er teamwork. Nå er jeg ferdig med min del, men vi er jo bare halvveis.
 
Prøver å leite, men finner ingen ting om når bedømming starter og forventes å være ferdig. Ikkje her på forumet, og ikkje heimesida. Anyone?
Dømminga involverer mange mennesker som driver med dette på fritida, så båten må nesten bli til mens vi ror. Covid 19 har også vært en usikkerhetsfaktor. Men den endelige destinasjonen for skuta er bestemt. Det er juleølfestivalen på Tautra i begynnelsen av november. Da dømmes den store finalen.
 
Blir det samme release av resultater som tidligere år? Eller smeller alt ut samtidig i november?
 
Spørsmål fra en som ikke er så dreven i NM-gamet... Har de som har gått videre fått beskjed om dette pr. mail nå, eller hvordan fungerer det?
 
Spørsmål fra en som ikke er så dreven i NM-gamet... Har de som har gått videre fått beskjed om dette pr. mail nå, eller hvordan fungerer det?
Hvis du går videre til superfinalen – om du altså har vunnet en NM-tittel – får du en telefon med beskjed om videre forløp. Da skal du sende inn øl til finalen – og legge inn oppskriften. Tidligere har man også blitt invitert til fagdag og festmiddag. I år vil dette falle sammen med juleølkonkurransen på Tautra, om jeg har forstått det riktig. Du vil også få telefon om du fikk pallplass i en eller flere av kategorifinalene. Normalt blir resultatene fra de innledende rundene lagt ut, slik at du kan følge med på om du har gått videre til kategorifinalene.
 
Hvis du går videre til superfinalen – om du altså har vunnet en NM-tittel – får du en telefon med beskjed om videre forløp. Da skal du sende inn øl til finalen – og legge inn oppskriften. Tidligere har man også blitt invitert til fagdag og festmiddag. I år vil dette falle sammen med juleølkonkurransen på Tautra, om jeg har forstått det riktig. Du vil også få telefon om du fikk pallplass i en eller flere av kategorifinalene. Normalt blir resultatene fra de innledende rundene lagt ut, slik at du kan følge med på om du har gått videre til kategorifinalene.
Har ikke sett noe rundt Tautra i år - begynner det ikke å nærme seg? Hvordan kan man melde seg på?
 
Har ikke sett noe rundt Tautra i år - begynner det ikke å nærme seg? Hvordan kan man melde seg på?
 
Takk - usikker på hvordan jeg hadde gått glipp av denne
 
Tilbake
Topp