Online ølsmaking med Hogna Brygg + bonussmaking med Mjøderiet! lørdag 5. februar kl. 19:00

LarsUlv

Norbrygg-medlem
Norbrygg Hordaland i samarbeid med Hogna Brygg inviterer til online ølsmaking!

Dette er et arrangement som er åpent for ALLE medlemmmer i Norbrygg.
Det sendes på YouTube så det vil være tilgjengelig for alle som ønsker.

Bryggerene fra Hogna Brygg er med oss og snakker om ølene vi smaker.
Stian Krog fra Mjøderiet er med på bonussmaking av mjød.

Det blir mulig å sende inn spørsmål til bryggerene underveis.
Smakingen sendes på Norbrygg Hordaland sin YouTube kanal.

Flere av ølene i smakingen er på Tilleggsutvalget på Vinmonopolet.
Hogna har god spredning over hele landet, og du kan be ditt lokale pol om å ta inn ølene.
Liv på Hogna står klar til å sende ut til de polene som bestiller!

Ølene som skal smakes på er:
Misty Mountain Tops, varenummer 12930502, bestillingsutvalget.
Hogna Rødskjegg Imperial Red Ale, varenummer 10490802, tilleggsutvalget.
Even More Hops, varenummer 11937702, tilleggsutvalget.
Chocolate Seasurf, varenummer 10961802, tilleggsutvalget.
#250 Rye Barrel Aged Barley Wine, varenummer 13578402, tilleggsutvalget.
Mjøderiet Midgard, varenummer 13379404, bestillingsutvalget.



Den enkleste måten å bestille disse ølene/mjød på, er å sende en e-post med den uthevede teksten over til kundesenter@vinmonopolet.no og bestille den til ditt lokale vinmonopol. Det går også an å ringe 22 01 50 00 eller stikke innom ditt lokale vinmonopol og bestille fra betjeningen der.
Det er sikkert smart å bestille dette så fort som mulig.
 
Sist redigert:
Det er kanskje litt utfordrende å bestille inn ølene fra tilleggsutvalget.
Vinmonopolene må bestille inn minimum 3 kasser fra Hogna når det bestilles fra tilleggsutvalget,
1 kasse er 12 flasker, så totalt er det 36 flasker.
Hogna er sin egen grossist så de er de som får bestillingene fra Vinmonopolet.

Det er ikke nødvendig å bestille "hele" kasser av en type fra Hogna, man kan "mixe" flere øl i en kasse.
Akkurat dette er informasjon som du selv må opplyse om på polet. Det normale er nok at man må betale "hele" kasser.

Jeg har akkurat fått Vinmonopolet på Nesttun til å bestille inn 3 kasser.
1 kasse med 12 stk Hogna Rødskjegg Imperial Red Ale.
1 kasse med 12 stk Even More Hops.
1 kasse med 6 stk Chocolate Seasurf + 6 stk #250 Rye Barrel Aged Barley Wine.

Jeg har så lagt inn en personlig bestilling på 2 stk av hver av disse 4.
Utfordringen er jo om "ditt" pol ønsker å bestille inn 3 kasser som angitt selv om du ikke selv skal ha hele kassen.

Misty Mountain Tops og Mjøderiet Midgard er jo allerede på bestillingsutvalget, så der kan man bestille enkle flasker.

Jeg legger ut et melding her når kassene er kommet til polet på Nesstun, da blir de tilgjengelig for andre for bestilling på nett med henting i den butikken. Og selvfølgelig tilgjengelig fysisk i butikken.
 
Jeg syntes det er litt rart å arrangere en smaking når det skal være såpass komplisert å skaffe varene
Har no 2 Neipa og en mjød også får vi se hva det blir til
 
Jeg syntes det er litt rart å arrangere en smaking når det skal være såpass komplisert å skaffe varene
Har no 2 Neipa og en mjød også får vi se hva det blir til
Nå er det vel ikke så fryktelig komplisert, men det krever selvsagt litt innsats... :)
Skulle vi i Norbrygg Hordaland bare valgt bryggerier som er på basisutvalg eller bestillingsutvalg, utelukker vi automatisk en rekke gode og interessante bryggerier (som f.eks. Hogna Brygg).
Heldigvis ser det ut til at flere og flere av de små bryggeriene går over til BU, så det blir forhåpentlig lettere i fremtiden.
 
Tilbake
Topp