Nyhetsbrev fra Norbrygg Oslo 20. mars 2022

Jørgen O

Dommer
Sentralstyre
Innhold i dette nyhetsbrevet:
  • Usmakskurs tirsdag 29. mars
  • Sosial ølsmakekveld torsdag 28. april
  • Ølbryggingskonkurranse i vår - lys ale og hveteøl
  • Aktivitetsplan for 2022
  • Samarbeidspartnere og tilbakemeldinger

Norbygg Oslo ser fram til å tilby en rikholdig meny av aktiviteter gjennom året. I dette nyhetsbrevet får du vite mer om hva som skjer utover våren.

Usmakskurs tirsdag 29. mars
Bli en bedre brygger ved å lære å gjenkjenne de vanligste usmakene i hjemmebrygg og hvordan du kan unngå dem. Det neste i rekken av våre populære usmakskurs vil bli avholdt tirsdag 29. mars kl. 18.00 i Drammensveien 43. Alle våre usmakskurs ledes av en sertifisert øldommer. Kurset er gratis, men på grunn av høy popularitet er kurset forbeholdt de som har medlemskap i Norbrygg Oslo. Påmelding i Hoopla.

Sosial ølsmakekveld torsdag 28. april
Sammen med Kristianiastudentenes Haandbryggerlaug inviterer vi til en uformell og sosial kveld i de flotte lokalene vi disponerer i Drammensveien 43. Ta med hjemmebrygg eller annet godt drikke. Det koster ingenting, men for å ha kontroll på antall personer i lokalet må vi ha påmelding i Hoopla. Se også forumtråden dersom du har spørsmål.

Ølbryggingskonkurranse i klassene lys ale og hveteøl
I år arrangerer vi to hjemmebryggerkonkurranser i regi av Norbrygg Oslo. Vårens konkurranse har klassene lys ale og hveteøl som tema. Det inkluderer 13 ulike ølstiler, for eksempel en rekke britiske ølstiler, American pale ale, kölsch, og tyske og belgiske hveteøl. Les mer i Norbryggs typedefinisjoner. Du kan levere inn dine bidrag i Drammensveien 43 den 25. mai eller 1. juni mellom kl. 16.30 og 18.00. Husk at du må melde deg på først. Les mer på forumet.

Aktivitetsplan for 2022
Norbrygg Oslo avholdt årsmøte 23. februar, og hele det sittende styret ble valgt: Jørgen Olsen (leder), Arnljot Arntsen (nestleder), Per Arne Munthe, Tor Brøndbo, John Petter Reinertsen og Knut Halvorsen. Takk for tilliten!

Du kan finne vår fortløpende oppdaterte aktivitetsplan på fylkeslagets nettsider norbrygg.no/oslo. Alle arrangementer vil også bli kunngjort på Oslo-delen av Norbrygg-forumet. Husk at det også finnes arrangementer i regi av andre fylkeslag du kan delta på i Hoopla.

Samarbeidspartnere og tilbakemeldinger
Norbrygg Oslo samarbeider med Kristianiastudentenes Haandbryggerlaug, som avholder en rekke kurs og arrangementer, inkludert jevnlige ølsmakingskvelder og introduksjonskurs til ølbrygging. Arrangementene er åpne også for ikke-studenter. Se oversikt på laugets Facebook-sider.

Norbrygg er til for medlemmene. Ta kontakt med Oslo-styret på oslo@norbrygg.no dersom du har ros, ris eller innspill. Husk at du som Norbrygg-medlem får rabatt hos mange bryggebutikker, inkludert vår hovedsamarbeidspartner Strømmen Hjemmebrygg. Rabattkodene får du ved å sende sms NORBRYGG STATUS til nummer 2030. Medlemskapet ditt kan du administrere på norbrygg.hypersys.no.


Bryggerhilsen fra styret i Norbrygg Oslo
 
Sist redigert:
hei, fikk feilmelding da jeg sendte sms med norbrygg status, og hypersys siden virker ikke?
 
hei, fikk feilmelding da jeg sendte sms med norbrygg status, og hypersys siden virker ikke?
Testet SMS-tjenesten nå, og den fungerer for meg.

Jeg ser forumet endret Hypersys-lenken i innlegget ovenfor (jeg har oppdatert nå), men hvis du sjekker at lenken ser riktig ut, så fungerer den.
 
Var sikker jeg hadde betalt, men skal sjekke i banken. Ser ingen melding om 2022 i meldinger inni hypersys.
 
Var sikker jeg hadde betalt, men skal sjekke i banken. Ser ingen melding om 2022 i meldinger inni hypersys.
Du står som betalt medlem (i Norbrygg Akershus) i Hypersys, slik medlemsbanneret ditt her på forumet også reflekterer.
 
Ølfestivalen er utsatt, men hva skjer med billetten jeg kjøpte? Synes det er vanskelig å finne informasjon om ny dato for festival evt. refusjon av kjøpt billett.
 
Ølfestivalen er utsatt, men hva skjer med billetten jeg kjøpte? Synes det er vanskelig å finne informasjon om ny dato for festival evt. refusjon av kjøpt billett.
Hei, planleggingen har dessverre dratt ut. I utgangspunktet er billetten din fremdeles gyldig til arrangementet, når det nå blir, men du kan også få den refundert dersom du ønsker det.
 
Tilbake
Topp