Deilige bilder!!!

I fjor vandra vår høyt elskede katt, Olav, til de evige jaktmarker. Vi planta et epletre over ham, og nå har vi høsta det første - og eneste - eplet han har gitt oss.

Tanken er jo å kunne drikke hans skål i cider med epler fra treet hans, men det er nok et stykke fram dit. Men i alle fall; her er den første spede begynnelse:
Olav, første eple.jpg
og originalen, fotografert i ferd med å gjøre det han likte best:
Olav i sola.jpg
 
Meen, blir det ikke feil med den typen koblinger, skulle det ikke vært motsatt type?
Det håper jeg da inderlig ikke :oops:

Den rød karboneringskorken er gass, her er bilde av sodastreamen jeg tenker koble til.
IMG_20221101_212945_copy_1545x2061.jpg

Den gule karboneringskorken er til øl, her er hva jeg tenker bruke mellom itap og fat.
IMG_20221101_213018_copy_1565x2087.jpg

Jeg håper virkelig det blir riktig. Grunnen til å gjøre det på denne måten er for å kunne oppbevare slanger og sodastreamen annen plass enn itapen.
 
Det håper jeg da inderlig ikke :oops:

Den rød karboneringskorken er gass, her er bilde av sodastreamen jeg tenker koble til.
Vis vedlegget 59235

Den gule karboneringskorken er til øl, her er hva jeg tenker bruke mellom itap og fat.
Vis vedlegget 59236

Jeg håper virkelig det blir riktig. Grunnen til å gjøre det på denne måten er for å kunne oppbevare slanger og sodastreamen annen plass enn itapen.

Ja, sånn går det selvsagt an å gjøre det, jeg har koblet litt annerledes, men det er flere måter å gjøre det på ser jeg :)
 

Jeg har et litt annet opplegg med koblinger på kjøleskapet, jeg gjorde dette for å holde ølet iskaldt mens jeg flasker. Men prinsippet blir det samme.

Jeg har en forgrening fra CO²-flaska som går til gjæringskar og fyller, har faktisk ikke tenkt på at jeg kan ha bruke to forskjellige flasker...

20221102_173554.jpg20221102_173621.jpg20221102_173652.jpg20221102_173715.jpg20221102_173758.jpg
 
Jeg har et litt annet opplegg med koblinger på kjøleskapet, jeg gjorde dette for å holde ølet iskaldt mens jeg flasker. Men prinsippet blir det samme.

Jeg har en forgrening fra CO²-flaska som går til gjæringskar og fyller, har faktisk ikke tenkt på at jeg kan ha bruke to forskjellige flasker...

Vis vedlegget 59242Vis vedlegget 59243Vis vedlegget 59245Vis vedlegget 59246Vis vedlegget 59247
Snedig løsning det der da :) Jeg flasker bare fra fatene og kjøleskapdøra får jeg lukket etter at ølslangen er koblet på fatet så det holder seg kaldt. Nå flasker jo ikke jeg hele brygg så jeg trenger ikke noe permanent, vel enda, får se hvordan jeg liker oppsettet som det er nå også kan det jo fort hende man får andre fikse ideer seinere :p
 
Min løsning ligner din @Kloakk , bortsett fra at jeg kjører ølslangen rett inn i 5/16 overgang til iTap, som du også har på bildet. Bruker ikke ballock der eller på den ene siden av slange. Mindre koblinger er vel kjekt, ulempen i mitt oppsett mot ditt er vel at jeg får mer slitasje på slange av montering av og på..
 
Min løsning ligner din @Kloakk , bortsett fra at jeg kjører ølslangen rett inn i 5/16 overgang til iTap, som du også har på bildet. Bruker ikke ballock der eller på den ene siden av slange. Mindre koblinger er vel kjekt, ulempen i mitt oppsett mot ditt er vel at jeg får mer slitasje på slange av montering av og på..
Ja jeg spurte Tore på ølbrygging om flere koblinger ville gi mer ubalanse, men han trodde ikke det, så da syns jeg ballock er enklere, meeeen det er jo bare teori foreløpig. Jeg venter enda på at 7 sorter ølet mitt skal karbonere ferdig før jeg tar i bruk iTapen så får jeg se da om praksis følger teori :)
 
Tilbake
Topp