Mye digg. Er det faktisk et ‘harvest’ øl, fersk humle, (Azacca)?Var og leverte øl til Oslo mesterskapet i dag og kom på at jeg like gjerne kunne stikke innom Aker Brygge å plukke opp bestillingen min
Kom hjem med litt fler enn de 6 jeg bestilte
Ble mest norsk denne gang, og et par britiske og fra kontinentet
og meget dyr japaner -og det er jo greit
Vis vedlegget 58706
Vis vedlegget 58707
Vis vedlegget 58705
Oj - og det jeg lurer på er hva du synes om Imperiet.Var og leverte øl til Oslo mesterskapet i dag og kom på at jeg like gjerne kunne stikke innom Aker Brygge å plukke opp bestillingen min
Vis vedlegget 58706
Vis vedlegget 58707
Vis vedlegget 58705
Står det samme på flaska som på UntappdMye digg. Er det faktisk et ‘harvest’ øl, fersk humle, (Azacca)?
Nøgne Ø Harvest is a rich SMASH («single malt and single hop») IPA brewed with all Norwegian malt from Stor-Gaalaa’s farm, and Azacca hops originating from New Mexico.
Soundtrack: Neil Young – Harvest.
Mmm. Spørs vel om de bestiller fersk (dvs fryst-fersk) humle - dyrt helt til Norge, vil jeg tro. Dessuten ville ett slikt stunt vært nevnt på flaska.Står det samme på flaska som på Untappd
Helt normalt at det blir med hjem mer når en er på polet,og håper det vil smakeVar og leverte øl til Oslo mesterskapet i dag og kom på at jeg like gjerne kunne stikke innom Aker Brygge å plukke opp bestillingen min
Vis vedlegget 58706
Vis vedlegget 58707
Vis vedlegget 58705
En god dag for dumpster diving.
Vis vedlegget 58809
Drikker øl, skulle jeg mene.Hva holder du på med?
"Stakars, det var bra dere slapp med skrekken"En god dag for dumpster diving.
Vis vedlegget 58809
Drikker øl, skulle jeg mene.
Hvorfor jeg vasker av boksene? Fordi utsida kan være litt ufresh når de ikke kommer fra butikkhylla.Fremdeles amatør, kjøler du de bare ned eller, hvorfor?
Oj - det så rimelig strøkent ut. Og hvis nå ølet blir tilsvarende mye bedre, også ..... .Endelig klar for høstens (første) brygging. Stor starter med WLP833 snurrer på nye bryggebenker. Har benk på to sider, nå dekket med rustfritt stål.
Vis vedlegget 58950 Kjekt å ha en god kollega som er blikkenslagermester. Det blir forøvrig juleøl/julebordsøl.
Oj - det så rimelig strøkent ut. Og hvis nå ølet blir tilsvarende mye bedre, også ..... .
Liker ideen med starter i bøtte, men hvorfor har du gjærlås på den? For å sjekke om det fremdeles skjer noe nedi der? Det er absolutt en i
Lokket liger helt løst på. Lokket har hull til gjærlås, og den eneste funksjonen til gjærlåsen er tetting av dette hullet. Jeg har for øvrig begynt å lage startere ved å koke opp en liten kjele med vann og DME, og deretter vanne dette ut til en OG på ca. 1040. Mye enklere og raskere enn å kjøle hele volumet etter oppkok, spesielt når starteren er på 8 liter.............. (du kjenner jo meg og gjærmengder )Oj - det så rimelig strøkent ut. Og hvis nå ølet blir tilsvarende mye bedre, også ..... .
Liker ideen med starter i bøtte, men hvorfor har du gjærlås på den? For å sjekke om det fremdeles skjer noe nedi der? Det er absolutt en idé