Craft co/ Bryggselv konkurs

Det må ha godt aldeles galt etter 2021 hvor de hadde over millionen i overskudd.

Kan det være mye utestående i noen av bryggeriene som har gått konkurs?
Overskudd i forhold til omsetning var ikke så voldsom. Det virker som at det er ganske små marginer i den bransjen.

Er det mange mikrobryggerier som har gått konkurs det siste året? Vet om et i Telemark.

Jeg tror det var et oppsving av hjemmebryggere under korona. Folk hadde mer penger å rutte med når puben/ restauranten var stengt og flyene var satt på bakken enn nå når inflasjon og renten går opp. Det siste året har det vært mye brukt bryggeutstyr til salg på finn. Jeg vil tro de merker det også.
 
Ikke vet jeg, men de bygde jo et nytt lager i Sverige og har sikkert tatt opp en del gjeld i forbindelse med det. Så øker rentene.
Så blir strømmen dyrere. I itllegg så importeres jo absolutt alt som selges fra det store utland. Kronekursen hjelper vel ikke akkurt til her.

Og når strømmen av nye hjemmebryggere avtar, så klarer de seg ikke på å selge råvarer alene. De var vel avhengige av omsettningsvolumene fra karer som skulle ha full Grainfather-pakke og alt av nytt utstyr.

Jeg bare spekulerer. Jeg vet ingen ting sikkert.
 
For oss som bor i rurale strøk og sjelden har mulighet for å stikke innom fysiske butikker. Hvilke butikker er det som blir rammet? Er det kun bryggselv?
 
For oss som bor i rurale strøk og sjelden har mulighet for å stikke innom fysiske butikker. Hvilke butikker er det som blir rammet? Er det kun bryggselv?
Alle butikker som har hatt CraftCo som grossist vil bli rammet, men det vil kun være midlertidig. Den enkelte butikk vil jo spore opp nye grossister som kan levere varer. CraftCo hadde et bredt vareutvalg, så man vil nok måtte være litt kreativ de første månedene. Spent på hvem som overtar Best malt agenturet.
 
Det jeg har lurt mest på i det siste er hvor jeg skal fylle CO2 i sommer. Blir kanskje ikke mulig på BS Oslo
 
Det jeg har lurt mest på i det siste er hvor jeg skal fylle CO2 i sommer. Blir kanskje ikke mulig på BS Oslo
Jeg hamstrer Sodastream flasker og nyttegjør meg av sånne tilbud som dette.. Billigere gass er vanskelig å finne i disse dager. Brannvernservice har skrudd opp prisen til 100 kr kiloen, da er teknisk CO2 dyrere enn næringsmiddelgodkjent.

 
Jeg hamstrer Sodastream flasker og nyttegjør meg av sånne tilbud som dette.. Billigere gass er vanskelig å finne i disse dager. Brannvernservice har skrudd opp prisen til 100 kr kiloen, da er teknisk CO2 dyrere enn næringsmiddelgodkjent.


Nå bruker jeg ikke såå mye CO2, men de må jo ganske ofte byttes
 
CraftCo hadde et bredt vareutvalg, så man vil nok måtte være litt kreativ de første månedene. Spent på hvem som overtar Best malt agenturet.
Nå har Bryggselv selvfølgelig gjort en god jobb med Best i Norge slik at den som overtar får mye gratis. Og det er selvfølgelig et godt produkt.

Brewshop er investert i Castle.
Ølbrygging De har mye forskjellige leverandører på malten sin. Tidligere Fuglesang, nå Viking på pils/ pale (som jeg tror er større enn Best).
Strømmen Weyermann
Caldixbrew Weyermann/ Viking

Er det åpenbart at det blir plukket opp? Det finnes mange store malterier som ikke selges i Norge.
 
Tilbake
Topp