Første forsøk med Lallemand Munich Classic. Det har omtrent vært så vanskelig som fryktet.
Brygget 4 øl.
Hefeweizen som fikk altfor mye krydder og fenolsk preg. Mulig jeg har bommet på gjærmengden?
Dunkelweizen litt nøytralt gjærpreg, her tar ikke krydder overhånd. Kunne hatt mer banan.
Weizendoppelbock. Foreløpig for mye alkoholpreg. Venter derfor noen måneder med en skikkelig smak.
Hopfenweizen se under.
Vis vedlegget 73818
Kold Brygg - Hakkende gale
Humlet med Cashmere, Huell Melon og Saphir. Umiddelbart Melon og noe vinaktig, søtlig. Før et grønt preg tar over. Kunne hatt høyere bitterhet, men samtidig er den i samme gata som Schneider sin, så jeg tror balansen er ok med tanke på stil.
Mye krydder her også, men ikke ubehagelig som på Hefeweizen. Usikker på om det kommer fra humlene eller gjæren. Sikkert begge deler.
Konklusjonen, det smaker som en Hopfenweizen, men det er fortsatt grønt. Får håpe modning hjelper. Foreløpig er konklusjonen at dette blir første og siste forsøk på denne stilen.
Konklusjonen 2. Jeg må gi mye mer gass på temperaturen når stormgjæring er over.
Oppskrift for de som ønsker å se på denne.
Powerful and easy to use tool for your brewing needs
share.brewfather.app