Kan jeg bruke en vifteovn I kjøleskapetInkbirden har to stikkontakter, en til kjøling og en til varme, som får strøm avhengig av hva temperaturføleren på inkbirden mener du trenger. Koble kjøleskapet til den som går til kjøling og sett kjøleskapet på max. Så fester du temperatursensoren fra inkbirden til gjæringskaret.
Med mindre du skal gjære med kveik og kan ha gjæringsskapet(kjøleskapet) en plass som holder +20 grader er en varmekilde unødvendig, både for ølene og inkbirden.Kan jeg bruke en vifteovn I kjøleskapet
Vifteovn er ikke egnet, stopper vifta har du en rødglødende ovn, rene galskapen. Et lite varmelement av noe slag er passende.Vifteovn i kjøleskap høres heftig ut.
Men det vil nok gå selv om du får veldig hyppige inn/utkoblinger.
Som regel så trenger man ikke varmekilde.
Kan: ja. Lurt: nei. Egna: Absolutt ikke. Som andre har sagt her trenger du antakelig ikke noen varmekilde i det hele tatt, men om du skal ha er et lite varmeelement av noe slag mye bedreKan jeg bruke en vifteovn I kjøleskapet
Vifteovn i kjøleskap høres heftig ut.
Men det vil nok gå selv om du får veldig hyppige inn/utkoblinger.
Som regel så trenger man ikke varmekilde.
Som hva da?Vifteovn er ikke egnet, stopper vifta har du en rødglødende ovn, rene galskapen. Et lite varmelement av noe slag er passende.
Skrur du av kjøling vil temperaturen automatisk stige mot temperaturen som finnes utenfor kjøleskapet.Å trenger en ikke varmekilde i kjøleskap.
Hvordan får man varme i karet da? Som jeg har skrevet en del ganger så er jeg helt blank på det der.
Det finnes mange eksempler, frostvakt i forskjellige utgaver. F.eks. kabel som er nevnt i tråden allerede. Lyspære har blitt brukt, men jeg tror det var før LED ble vanlig.Som hva da?
msevlan foreslår og bruker dette så det fungerer nok bra, evt, varmekabler fra våre bryggebutikkerÅ trenger en ikke varmekilde i kjøleskap.
Hvordan får man varme i karet da? Som jeg har skrevet en del ganger så er jeg helt blank på det der.
Som hva da?
Ha ha nei takkmsevlan foreslår og bruker dette så det fungerer nok bra, evt, varmekabler fra våre bryggebutikker
Leser du overhodet hva vi skriver?Varme kabler som hva da? Link
Ja da.Leser du overhodet hva vi skriver?
Jeg foreslår å lese gjennom tråden.
Takk skal se på det om det passer.Bruker varmekabel (den røde på bildet under) med sensoren fra inkbird festet under litt isolasjon. Fungerer brillefint. Finner ikke link til akkurat den samme i farten, men kanskje noe slikt hadde fungert like bra: https://www.olbrygging.no/kegland/104553/varmematte-30w-fermentation-heating-wrap-belt
Vis vedlegget 74046