Nukatap mini - treig

Hei
Har en nukatap mini med regulator koblet rett på fatet. Syns denne er veldig hard/treig å åpne/lukke. Og når man sette inn den fjøra som følger med så spretter ikke akkurat håndtaket tilbake av seg selv. Kan egentlig ikke se at fjøra tilfører noe som helst.

Andre med samme erfaring? Evt noe man kan gjøre?

Hei
Har en nukatap mini med regulator koblet rett på fatet. Syns denne er veldig hard/treig å åpne/lukke. Og når man sette inn den fjøra som følger med så spretter ikke akkurat håndtaket tilbake av seg selv. Kan egentlig ikke se at fjøra tilfører noe som helst.

Andre med samme erfaring? Evt noe man kan gjøre?
Du kan prøve å løsne mutteren du skrur fast håndtaket med for å få den til å gå litt lettere.

Ja se der, så enkelt var det. Men ble ikke perfekt.. Må liksom velge mellom lekkasje eller at den er litt for treig.

Er de andre tappekranene til Kegland bedre? De som er noen hakk større?

Ja se der, så enkelt var det. Men ble ikke perfekt.. Må liksom velge mellom lekkasje eller at den er litt for treig.

Er de andre tappekranene til Kegland bedre? De som er noen hakk større?
Ja, vanlig Nukatap er bedre. Jeg har to stk med returfjær og de fungerer fint. Men ikke kjøp de sorte, lakken har en tendens til å løsne.

Nukatap mini er vel helst beregnet for å bruke direkte på fat eller gjæringskar.

Ok. Kan du anbefale en konkret? Har sett litt på denne med flow control

Det som solgte minien inn hos meg var muligheten å kjøre pipeline helt fram til kranen. En slik shank som går gjennom keezeren syns jeg virker lite hensiktsmessig

Jeg ville ha kjøpt en vanlig Nukatap. Flowcontrol er ikke noe man egentlig trenger. Jeg har ikke prøvd det selv, men det funker helt fint uten og jeg ser andre mener det samme.

Tilbake
Topp