PetterL
Norbrygg-medlem
Noen som har rukket å prøve denne gjæren? Impulshandlet noen pakker hos min lokale bryggebutikk nettopp. Dårlig impulskontroll…
Så bra
Noen som har rukket å prøve denne gjæren? Impulshandlet noen pakker hos min lokale bryggebutikk nettopp. Dårlig impulskontroll…![]()
Er nok enda reinere, jeg opplever ikke US-05 som helt «clean».Virker som et US05 alternativ?
Det skal være den samme jaJeg har brygget med Escarpment Lab sin House Ale gjær noen runder. Trur dette er samme gjæren. Den gjæret raskt ut og minnet om chico strain gjæret på temperatur under 20c. Veldig clean.
Det stemmer: https://www.lallemandbrewing.com/en...wing-a-partnership-for-innovation-and-qualityDet skal være den samme ja![]()
Haha! Veldig rart at nøytral er en akse i det hele tatt. Den burde jo bare hatt lite utslag i alle retninger.Det jeg synes er litt morsomt i databladet er at denne gjæren skal lage øl som smaker ikke bare litt nøytralt men MYE nøytralt(!)
Hva er mye nøytral smak?
Vis vedlegget 74543
hehe - god observasjonDet jeg synes er litt morsomt i databladet er at denne gjæren skal lage øl som smaker ikke bare litt nøytralt men MYE nøytralt(!)
Hva er mye nøytral smak?
Vis vedlegget 74543
Det er ikke veldig mange øl du ikke ønsker at gjæren skal bidra med smaker til, nei. Du mister jo kompleksitet, som er en egenskap vi som regel sliter med å få nok av. Så nei, jeg trur denne gjæren har et nokså begrensa anvendelsesområde.House Ale vs Nottingham? Synes Nottingham er (altfor) nøytral. HA ser enda mer nøytral ut. Grei i høye mørke, der gjæren kun står for styrke.
Ellers? Tror jeg velger andre alternativer inntil jeg hører andres erfaringer.
Kanskje, ja. Jeg har lekt litt med tanken på å brygge en dry stout med Novalager. Irsk schwarzbierHmm, suitable for stouts, kanskje prøve det.
Helt enig i det, Guinness er veldig clean og godt balansert. Husker noen likte å si (på 80-tallet) at å drikke Guinness er som å drikke motorolje. Kan ikke tenke meg noe som er mer feil. Veldig lettdrikkelig og smuud.Kanskje, ja. Jeg har lekt litt med tanken på å brygge en dry stout med Novalager. Irsk schwarzbier. Jeg har blitt litt hekta på Guinness i det siste. Ser ikke for meg at jeg vil starte å mekke utstyr til nitrogen, men en dry stout etter Guinness-oppskrift blir det nok snart. Og jeg oppfatter Guinness som veldig "clean't". (Men det er kanskje feil?)
Amerikansk markedsføring a la Tv shop: inte bara ren, men ultra renDet jeg synes er litt morsomt i databladet er at denne gjæren skal lage øl som smaker ikke bare litt nøytralt men MYE nøytralt(!)
Hva er mye nøytral smak?
Vis vedlegget 74543