Den Store BrewFather Tråden

Husk profilen du har er bare en presatt grovinnstilling, i alle fall om du brygger litt forskjellig så du må jo ofte inn å gjøre innstillinger uansett. Tenker her på feks trub loss og effektivitet om du brygger et øl med mye/lite humle eller et sterkere øl.

I mineraltilsetningene får jeg ikke til å legge inn tilsetninger i skyllevannet. Knappen for skyllevann er ikke aktiv.
Sikkert en innstilling som står feil et sted, men jeg finner ikke ut av det.skylling.jpg

På slutten av gjæringsforløpet måler jeg SG for å se om gjæringa er ferdig. SG og temperatur legges inn i Brewfather. Hvis jeg skriver inn noe som er feil er det enkelt å gå inn å forandre det som er skrevet inn, eller slette hele registreringa og grafen rettes automatisk opp. Men, når man går tilbake til ‘Gjæring’ og i hovedbildet til ‘Brygg’ står fortsatt feilen.

Eksempel: I går målte jeg en ipa til SG 1,011 og det ble lagt inn sammen med temperatur på 16°C. I dag målte jeg akkurat det samme, men ved en feil la jeg inn SG 1,012 og temperatur 24°C. Jeg gikk inn og rettet opp, og grafen ble riktig. Men i hovedbildet sto det fortsatt 1,012 og 24°C. Ok, så gikk jeg inn og slettet alt og tenkte å legge inn de to registreringene på nytt. Men selv om begge registreringene er slettet står det fortsatt SG 1,012 og 24°C. Det må jo være en bug i koden her.

IMG_9242.jpeg

Trykker du på denne når du er ferdig med redigeringen?
Vis vedlegget 77035
Ser ikke helt når man skal ha behov for å sette som siste måling, når man retter opp en måling vil man jo at den skal ligge der den ligger kronologisk og ikke forandre på det? Og dato/klokkeslett skal i alle tilfeller sørge for at det ligger kronologisk.
Og når man sletter alt så har man ingen målinger å sette sist heller...

Eller betyr 'Sett som siste måling' at man setter den målingen som den siste og ikke tar med evt. målinger som ligger etter?
I tilfelle skulle ikke det ha noen betydning for den feilen som jeg opplever.

Denne appen har fungert utmerket for meg, men i går fikk jeg spørsmål om jeg ville legge alle oppskriftene jeg har lagra i kategorier. Jeg takket ja, men det var en dårlig løsning, syns hvertfall jeg.
Noen som vet hvordan en kan gå tilbake til det en hadde før evnt hvordan en kontakter vedkommende bak denne app ?

Skulle ikke det være unødvendig hvis man sletter alt som er feil? Siste måling skulle man tro alltid sto på hovedbildet.

Skulle ikke det være unødvendig hvis man sletter alt som er feil? Siste måling skulle man tro alltid sto på hovedbildet.
Jo siste måling skal stå i hovedbilde om den ikke er slettet som feil, er den det må en gå inn og sette siste i lista som gjeldende. Det er en ting de kunne gått inn og rettet, slik at siste måling på lista alltid er i hovedbildet.

Tilbake
Topp