Takk, men eg fant ikkje løysinga i linken. Noen som har link til explodert tegning av pumpa?
Fjærs skal nok på. Se link.
Takk, men eg fant ikkje løysinga i linken. Noen som har link til explodert tegning av pumpa?
Fjærs skal nok på. Se link.
Fant du ut av det ?Takk, men eg fant ikkje løysinga i linken. Noen som har link til explodert tegning av pumpa?
Nei, men pumpa virkar iallefall godt. Så då er sikkert alt ok. Det er ikkje fjæra ved kranen øverst i røret, den har eg fjerna tidlegare. Denne er litt mindre og sort, låg på golvet etter eg hadde montert den på plass. Såg ut som det samme skjedde i linken lenger oppe utan at han heller fant kor fjæra skulle vera.Fant du ut av det ?
Som på den exploderte tegningen underHvor mye tok du fra hverandre?
Fjernet både fjær og kule når jeg brygget i går, funket veldig fint det!Fjerner du den har du ingen stopper om du starter pumpa uten noe kobla til toppen.
Ellers er det bare fordeler. Mindre groms, ingen sjanse for at det går tett, bedre gjennomstrømning.
Jeg har kjørt 80+ brygg uten fjær og kule. Hatt fontene en gang i 5 sek. Husker det nå, selv om det ikke ble mye søl. Vil aldri tilbake til kule og fjær.
Hei, har ett annet spørsmål angående pumpen. Hvor mye skal den leveres? Har en ny g30 v3 som jeg synes pumpen er dårlig på, har fjernet kule og fjær men den klarer bare å pumpe gjennom 1l på ett minutt. Er dette normalt? Har hatt pumpen fra hverandre og alt er som det skal.
Ser ølbrygging selger et kitt forå bygge om alt men det står at det ikke passer til min v3 siden den kom etter 2022. Hva er da alternativet for å bygge om? Får du whirlpool etter ombygging? Jeg er ikke i nærheten nå.Jeg bytta sirkulasjonsarm for å få camlocks. Tror det var til denne: (Brewzillas)
Det ga en mye større gjennomstrømning. Nå må jeg alltid strupe under mesking.
Og den er mye raskere å skifte. Du må også bytte kobling på motstrømskjøleren om du går for en slik løsning.