Kjøpte en slik brukt i forrige uke - fantastisk enkel bryggedag (bortsett fra den lange nedkjølingen med kjølekappen) og topp utbytte!
Men, er det noen som har gode løsninger for å lese av volum i kjelen annet enn hakkene i stangen? Syns det er uoversiktlig og tungvint.
Og hvor lang tid pleier folket å bruke på nedkjøling etter kok?
Kjøpte en slik brukt i forrige uke - fantastisk enkel bryggedag (bortsett fra den lange nedkjølingen med kjølekappen) og topp utbytte!
Men, er det noen som har gode løsninger for å lese av volum i kjelen annet enn hakkene i stangen? Syns det er uoversiktlig og tungvint.
Og hvor lang tid pleier folket å bruke på nedkjøling etter kok?
Pi*r^2*h
Hvor h = total høyde - topp av gryte til topp av vørter
Vanligvis kan du sette et merke i meskespaden din for de to - tre volumene du bruker mest
Pi*r^2*h
Hvor h = total høyde - topp av gryte til topp av vørter
Vanligvis kan du sette et merke i meskespaden din for de to - tre volumene du bruker mest
Jeg gjør vel omtrent det samme, men regner ut hva fribord skal være. Så setter jeg bare en tommestokk fast med en limklemme på riktig fribord høyde og fyller opp til bunnen av tommestokken
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.