Spedel Braumeister Plus 20 liter

Kjøpte en slik brukt i forrige uke - fantastisk enkel bryggedag (bortsett fra den lange nedkjølingen med kjølekappen) og topp utbytte!

Men, er det noen som har gode løsninger for å lese av volum i kjelen annet enn hakkene i stangen? Syns det er uoversiktlig og tungvint.
Og hvor lang tid pleier folket å bruke på nedkjøling etter kok?
 
Kjøpte en slik brukt i forrige uke - fantastisk enkel bryggedag (bortsett fra den lange nedkjølingen med kjølekappen) og topp utbytte!

Men, er det noen som har gode løsninger for å lese av volum i kjelen annet enn hakkene i stangen? Syns det er uoversiktlig og tungvint.
Og hvor lang tid pleier folket å bruke på nedkjøling etter kok?
Jeg bruker tommestokk til å lese av væskemengde. Laga meg en liste når det var bare vann i den
 
Når jeg brukte kjeler, laget jeg denne for de forskjellige grytene mine.
Pi*r^2*h
Hvor h = total høyde - topp av gryte til topp av vørter
Vanligvis kan du sette et merke i meskespaden din for de to - tre volumene du bruker mest
Jeg gjør vel omtrent det samme, men regner ut hva fribord skal være. Så setter jeg bare en tommestokk fast med en limklemme på riktig fribord høyde og fyller opp til bunnen av tommestokken;)
 
Tilbake
Topp