Hvor kan en reparere Terassebryggeriet?

Har et Brattsberg Terassebryggeri. Under brygging for en måned siden sluttet det plutselig å virke under mesking. Så vidt jeg kan se er det strøm til elemntene, displayet virker og termostaten klikker når jeg skrur på bryteren. Derimot ingen reaksjon på elementene. Heller ikke lys på indikatorlampene du slår av/på.

Spørsmål:
- Hva kan være galt?
- Hvor kan jeg få bryggeriet reparert?
- Kan jeg eventuelt bygge det om til manuell styring?

Gode tips mottaes med takk!

Reidar

Mål motstand i varmeelementet. Sjekk om det er uendelig (mest trolig), da er elementet gåen. Og så om der er noe sikringer et sted da.

Det kan være en termisk sikring som er gått. Denne koster 100-200 kr. I tillegg trenger du noe termisk pasta. Dette kan du finne ut om du "kortslutter" den termiske sikringen noe minutter og ser om varmlementene varmer.

Det kan bygges om. Søk på EZboil her på forumet.

Takker, men blir ikke umiddelbart noe klokere. Prøver å legge ved bilde av "innmaten".

Vedlegg

• Screenshot_20260821_193633_Gallery.jpg
    Screenshot_20260821_193633_Gallery.jpg
    1,3 MB · Sett: 13
  • Screenshot_20260821_193623_Gallery.jpg
    Screenshot_20260821_193623_Gallery.jpg
    1,2 MB · Sett: 13
  • Screenshot_20260821_193615_Gallery.jpg
    Screenshot_20260821_193615_Gallery.jpg
    1,3 MB · Sett: 13
Jeg kan ikke se noe feil
Takker, men blir ikke umiddelbart noe klokere. Prøver å legge ved bilde av "innmaten".
Kan ikke se noe feil ut fra bildene.
Vanskelig å si noe om hva som kan være galt, det er gode råd for hva du kan sjekke i tråden her, men hvis dette ikke gir noen mening for deg så er det ikke så mye mer vi kan hjelpe deg med. For å feilsøke må du ha et multimeter og kunne å bruke det.

Jeg ville ikke ha prøvd å fått den reparert, det koster fort mer enn en ny bryggkjel og det er ikke sikkert det er mulig å reparere den. Hvis elementene er gått kan den ikke repareres, og det er ikke uvanlig på disse.

Den kan bygges om til manuell styring, det ligger en tråd om det på forumet her:

Men det krever litt teknisk innsikt og som nevnt før, hvis varmeelementene ikke virker er det ikke mulig å få den til å virke igjen.

Tilbake
Topp